مدیریت خانه با دیوار

کمیته رکن چهارم – پژوهشگران روشی ایجاد کرده اند که برای مدیرت ابزارهای خانگی، دیوارها را تبدیل به ابزاری هوشمند می کند.

تاکنون ابزارهای بسیاری مانند بلندگوهای هوشمند برای مدیریت ابزارهای خانگی ایجاد شده است.

به تازگی گروهی از دانشمندان کارنگی و پژوهشگاه دیزنی (Disney Research) با همکاری یکدیگر فناوری جدیدی به نام «وال ++» (++Wall) ایجاد کرده اند که دیوار خانه را به ابزار مدیریتی هوشمند تبدیل می کند. به کار گیری این فناوری به ازای هر متر، ۲۰ دلار هزینه دارد. پژوهشگران برای تبدیل دیوار به صفحه ای لمسی که قابلیت تشخیص حرکات را دارد، از رنگ رسانا و حسگرهای سفارشی سازی شده استفاده کردند. حسگرهای الکترومغناطیسی که ابزارها و برنامه های کاربردی را شناسایی و ردیابی می کند.

فناوری بالا پتانسیل ردیابی فعالیت های موجود را در اتاق ها دارد. برای مثال با توجه به روشن یا خاموش بودن تلویزیون، سطح نور محیط تغییر می کند. همچنین امکان ارسال پیام در صورت از کار افتادن یکی از وسایل را نیز دارد.

به علاوه امکان شناسایی افرادی که ابزارهای پوشیدنی با قابلیت ساطع کردن اشعه ی الکترومغناطیسی دارد را ارائه می دهد. این اولین دفعه ای نیست که پژوهشگران کارنگی روشی برای تبدیل سطوح مختلف به صفحه ی لمسی ایجاد می کنند. این افراد در سال گذشته از دستاوردی به نام «Electrick» رونمایی کردند که از ویژگی های مشابهی برخوردار بود. البته مشکلات متعددی برای تکمیل پروژه ی وال ++ وجود دارد. برای مثال مصرف انرژی دیوار هوشمند هنوز بهینه نشده است. همچنین باید روش ساده تری برای نصب تجهیزات در دیوار ایجاد شود.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.