آموزش پهپاد در واقعیت مجازی

کمیته رکن چهارم – دانشمندان برای آموزش سریع تر و ایمن تر پهپادها، یک بستر واقعیت مجازی تولید کردند.

به نقل از «digitaltrends»؛ در شرایط معمولی پهپادها در محیط بسیار بزرگ که دارای شبکه های گسترده ای از تورهای نگهدارنده هستند، آموزش داده می شوند؛ اما اگر در این شرایط تصادف یا سقوط رخ دهد، هزینه و زمان بسیاری برای بازیابی تجهیزات هدر خواهد رفت. به علاوه در این حالت هواپیماهای بدون سرنشین مجبور هستند با سرعت کمی حرکت کرده و به طور پیوسته محیط را برای تشخیص موانع اسکن کنند.

مهندسان دانشگاه MIT به منظور کاهش خطر آسیب رساندن پهپادها به خود و محیط اطراف در هنگام آموزش این ابزارها، بستری تمرین جدیدی ایجاد کردند.

بستر مذکور «فلایت گوگلز» (Flight Goggles) نام داشته و بر پایه ی واقعیت مجازی عمل می کند. این محیط مجازی به پهپادها امکان می دهد با بالاترین سرعت ممکن در فضای مجازی حرکت کرده و آموزش ببیند.

سرتک کارامان (Sertac Karaman)، گفت:

اگر بخواهید با بالاترین سرعت ممکن حرکت کرده و پردازش های سطح بالا انجام دهید، حتی کوچک ترین تغییر در محیط نیز باعث سقوط پهپاد خواهد شد؛ اما اگر قصد دارید مرزها را به منظور دستیابی به سرعت بالا جابه جا کنید، به یک بستر واقعیت مجازی نیاز دارید.

پژوهشگران برای توسعه ی بستر بالا ابتدا شروع به ثبت حرکات پهپادها در محیطی سرپوشیده و فیزیکی کردند. دیوارهای این ساختمان به دوربین های موشن کپچر مجهز بودند و تحرکات را ثبت می کردند. داده های جمع آوری شده به یک برنامه ی پردازش تصویر ارسال می شوند. سپس از این داده ها به منظور ایجاد محیط مجازی بهره برداری خواهد شد. در نهایت بستر شکل گرفته برای تجهیزات پرنده ارسال خواهند شد.

البته پژوهشگران توضیح دادند در روش آنها امکان آموزش دادن در واقعیت مجازی بدون وابستگی به جهان واقعی امکان ندارد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.