چشم انداز هوش مصنوعی نظامی در هند

کمیته رکن چهارم – کشور هند به منظور توسعه قابلیت های نظامی و دفاعی یک کارگروه هوش مصنوعی تشکیل داد.

به نقل از «asianage»؛ به نظر می رسد هوش مصنوعی انقلاب بعدی در فناوری های نظامی سراسر جهان را شکل می دهد. به همین علت وزارت دفاع هند در اوایل ماه فوریه ۲۰۱۸، کارگروهی ۱۷ نفره را در این زمینه تشکیل داد. وظیفه ی این کارگروه ایجاد نقشه راهی برای توسعه ی قابلیت های نظامی و دفاعی است.

به تازگی گزارش سه ماه اول فعالیت کارگروه مذکور منتشر شده است.

آجای کومار (Ajay kumar)، وزیر دفاع هند گفت:

جهان در حال حرکت به سمت اکوسیستمی بر پایه ی هوش مصنوعی است. هند نیز به منظور آماده سازی نیروی دفاعی برای جنگ های آینده شروع به برداشتن گام های ضروری کرد. کارگروه بالا ایجاد شد تا نقشه راهی برای آینده به وجود آورد.

یک سیاست مدار هندی به نام «چاندراسخاران» (C Chandrasekharan) ریاست کارگروه مورد بحث را برعهده دارد. دیگر اعضای این گروه را افرادی از شرکت «تاتا سانز» (Tata Sons)، گاشان ری (Gulshan Ra) هماهنگ کننده امنیت سایبری ملی، نیروی زمینی، واحد هوایی نیروی دریایی، «Bharat Electronics Limited»، سازمان تحقیق و توسعه دفاع (DRDO)، سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO)، کمیسیون انرژی اتمی، موسسه فناوری هند، وزارت اقتصاد و چندین گروه تجاری تشکیل می دهند.

کومار توضیح داد در حال حاضر بخش عظیمی از تحقیقات هوش مصنوعی در بخش خصوصی و دانشگاه ها انجام می شود. هند از مزایی مانند صنعت فناوری اطلاعات قدرتمند و تعداد بالایی متخصص برخوردار است و باید از آنها استفاده کند.

تمرکز گروه بالا روی توسعه «سامانه سلاح های خودمختار مهلت » (Lethal Autonomous Weapons Systems)، پرنده بدون سرنشین نظارتی، اطلاعات و شناسایی، بازی جنگ، امنیت سایبری و فضایی قرار دارد.

کارگروه مورد بحث قصد دارد در طول ۲ سال آینده درخواست اطلاعاتی (RFI) را به منظور توسعه ی هوش مصنوعی، به خصوص در زمینه سلاح های نظامی منتشر کند. از دیگر اهداف این افراد می توان به ایجاد بازدارندگی تاکتیکی، تجسم سلاح های بالقوه ی آینده و بررسی بازیگران غیر دولتی به منظور مبارزه با تروریست ها است.

 

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.