رشد روز افزون ابزارهای مدیریت اینترنت اشیا

کمیته رکن چهارم – بر اساس تحقیقات صورت گرفته، افزایش ارزش ابزارهای مدیریت اینترنت اشیا، باعث رشد استانداردها خواهد شد.

 به نقل از «telecomasia»؛ بر اساس گزارش «ABI Research»، میزان درآمد خدمات مدیریت ابزار اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۳، به ۲۰٫۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

شرکت مذکور پیش بینی می کند مدیریت ابزار اینترنت اشیا –که شامل تهیه دستگاه، بروزرسانی نرم افزار و  نظارت روی ابزارها می شود- به جزئی ضروری از هر راه کاری این حوزه تبدیل خواهد شد. همچنین ۷۰ درصد در آمد آن نیز از سه بخش صنایع، خودرو سازی و تله مایتک  (Telematics) خواهد بود.

رایان هاربیسون (Ryan Harbison)، تحلیلگر ABI گفت:

از آنجایی راه کارهای اینترنت اشیا به صورت پیوسته در حال حرکت به سمت پردازش لبه هستند، ابزارها باید به صورت پیوسته شیوه های امنتیی را بروز کنند؛ زیرا اگر یک دستگاه بهبود پیدا نکند در بلند مدت ارزش خود را از دست خواهد داد.

هاربیسون اشاره کرد، گروه های عملیاتی به منظور تامین نگهداری از راه دور دستگاه ها، به ابزارهایی مرکزی مانند راه کارهای مدیریتی نیاز دارند؛ زیرا صدها یا هزاران دستگاه اینترنت اشیا وجود دارند که پس از استقرار، به حال خود رها شده، بروزسانی دریافت نمی کنند.

با توجه به شرایط یاد شده، میزان درآمد خدمات مدیریت ابزارها به مرور زمان افزایش خواهد یافت. همچنین رقابت موجود بین شرکت هایی مانند گوگل و مایکروسافت، استانداردهای جدیدی را به وجود می آورد.

وی توضیح داد ارزش واقعی راه کارهای مدیریت ابزارها زمانی نمایان می شود که علاوه بر موارد یاد شده، برای بهبود دیگر حوزه های اکوسیستم اینترنت اشیا نیز به گرفته شوند.


  1. تله‌ماتیک یک حوزه میان‌رشته ای است که شامل ابزارهای ارسال، دریافت، ذخیره و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای ناوبری خودرو می شود.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.