زیر ساخت های صنعتی در معرض حملات سایبری

کمیته رکن چهارم – گروه هکری «Xenotime» زیرساخت های صنعتی آمریکا را هدف قرار داده است

عملکرد گروهی که اقدام به طراحی بدافزار «Triton» کرده، همانند گروهی است که سال گذشته زیرساخت های صنعتی شرق آسیا را هدف قرار داده بود.

گروه امنیت سایبری «Dragos Inc»، موفق به شناسایی گروه مذکور شده است و نام «Xenotime» را محققان این شرکت روی گروه یاد شده قرار داده اند. این گروه سال گذشته تجهیزات مربوط به نفت و گاز را هدف قرار داده بود و امسال تجهیزات صنعتی آمریکا را مورد تهاجم قرار داد.

حملات جدید به شدت تجهیزات سخت افزاری را تحت تاثیر قرار داده و آسیب های گسترده ای ابزار فیزیکی را تهدید می کند. برخی از این ابزار فیزیکی تاثیر مستقیم روی جان انسان ها و زندکی افراد دارد، لذا در صورت نفوذ و تخریب آن عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

اورن اسیپر (Oren Aspir)، کار شناس ارشد شرکت امنیت سایبری «Cyberbit»، طی گزارشی اعلام کرد که این احتمال وجود دارد بدافزار یاد شده توسط روسیه طراحی و پیاده سازی شده باشد زیرا حملات مشابهی صورت گرفته که از تجزیه و تحلیل کد های آن مشخص شده که تهاجمات توسط روسیه انجام گرفته است.

طبق اظهارات صورت گرفته توسط کارشناسان غربی، زیر ساخت های حیاتی آمریکا مانند گاز، برق، انرژی و… آسیب پذیری های گسترده ای دارند.

دلیل این آسیب پذیری ها آن است که سامانه ها و تجهیزات به کار رفته عموما قدیمی بوده و به روز رسانی های امنیتی روی آنها انجام نشده است، لذا همین موضوع سبب شده تا با مشکلات متعدد روبه رو شوند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.