سرقت اطلاعات شرکت های خودرو سازی

کمیته رکن چهارم – هکر ها توانستند اطلاعات حساس بسیاری از شرکت های خودروسازی را سرقت کنند.

هکرها موفق شدند، ۱۷۵ گیگابایت از اطلاعات حساس شرکت های خودرو سازی را سرقت کنند. این شرکت ها عبارت اند از تسلا، فولکس واگن، فیات، تویوتا و… .

هکر ها این اطلاعات را در یکم جولای سال ۲۰۱۸ سرقت کرده اند که شامل ۴۷ هزار سند بوده است.

سرقت این اطلاعات حاصل سهل انگاری مسئولان امنیتی این شرکت ها بوده است، زیرا این حجم گسترده از اطلاعات بدون هیچ محافظتی روی سرور قرار داشته است و هکرها بدون هیچ زحمتی به آنها دسترسی پیدا کرده اند.

این حجم گسترده از اطلاعات حاصل جمع آوری ۱۰ ساله داده های مربوط به این شرکت ها است. تجزیه و تحلیل این داده ها مشخص کرد که درون آنها اسرار تجاری، فاکتورهای فروش، اسکن گذرنامه ها، اطلاعات بانکی، قرار دادها و… وجود داشته است.

گفتنی است هکر ها از طریق «rsync port»، موفق به سرقت اطلاعات شدند.

نکته حائز اهمیت اینجا است که بسیاری از شرکت ها برای آینده خود برنامه ریزی هایی دارند و این برنامه ها به صورت محرمانه نگهداری می شوند تا به دست رقیبان شان نیفتد. حال فرض این اطلاعات سرقت شده که شامل بسیاری از این طرح های آینده نگری است، به دست رقیبان این شرکت ها بیفتند، در این شرایط عواقب جبران ناپذیری برای شرکت های خودرو سازی به همراه خواهد داشت.

تا لحظه انتشار این گرازش تحقیقات درباره هویت هکرها ادامه داشت و یکی از کارشناسان امنیتی اظهار کرد که به دلیل حفظ یکپارچگی و انسجام، تحقیقات با روند آرامی پیش میروند تا در کلیه شرکت های خودرو سازی، میزان سرقت اطلاعات مشخص گردد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.