ماجرای مانیتورهای گیمینگ NVIDIA BFGD به کجا رسید؟

کمیته رکن چهارم – شرکت انویدیا با ارائه طرح یک مانیتور غول پیکر مخصوص بازی، موسوم به Big Format Gaming Display، شرکای تجاری خود را دعوت به تولید نمایشگرهای جدید کرد. این محصول که توسط ایسوس، اچ پی، ایسر و … تولید خواهد شد، یک مانیتور مخصوص بازی که دارای رزولوشن ۴K بوده و از فرکانس ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند. این سوال مطرح است که علت عدم تولید انبوه آن توسط شرکت های سازنده مانیتور چه بوده است؟

این مانیتور دارای ویژگی های بسیار خاص است، به عنوان مثال می توان آن را تا ابعاد ۶۵ اینچ توسعه داد. درون خود دارای جدید ترین تراشه G-Sync بوده و یک کنسول NVIDIA Shield نیز در آن جای گرفته است. مانیتورهای BFGD دارای پنل های بسیار حرفه ای، مبتنی بر فناوری Quantum Dot هستند. نمایشگاه Gamescom به تازگی پایان یافته و شرکای تجاری انویدیا در این نمایشگاه از به تعویق افتادن تولید این مانیتور غول پیکر، پیشرفته و البته گران قیمت سخت گفته اند.

قیمت مانیتور NVIDIA BFGD بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار است که از فناوری HDR نیز پشتیبانی خواهد کرد. مسئله مهم آن است که برای استفاده از حداکثر پتانسیل این مانیتورها، کاربران نیازمند کارت گرافیک های پرچمدار GTX1000 یا RTX20 خواهند بود که در هر صورت نهایتا به یک سامانه گران قیمت بازی مبدل شده و بسیاری از کاربران را از گردونه خرید خارج می کند. به تعویق افتادن تولید انبوه این نمایشگر ها نیز همین مسئله خواهد بود. مانیتورهای NVIDIA BFGD با تمام امکانات پیشرفته خود، هم اینک دارای رقبایی هستند. به عنوان مثال سامسونگ با بروزرسانی تلویزیون های QLED خود، امکان پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync را در کنسول های بازی و کارت گرافیک های AMD فراهم کرده است. تلویزیون های LG OLED نیز وضعیت مشابهی را در پیش گرفته اند. تلویزیون های فوق هم اینک از فناوری های Variable Refresh Rate به اختصار VRR در درگاه های HDMI حمایت می کنند؛ این تلویزیون ها شاید برخی از امکانات نمایشگر NVIDIA BFGD را نداشته باشند، اما با قیمت تمام شده کمتر به فروش می رسند. پس تا ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۹، مانیتورهای NVIDIA BFGD را در بازار نخواهید دید

منبع : سخت افزار مگ

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.