ایران هکرهای خود را محدود نمی‌کند

کمیته رکن چهارم – برخی رسانه های غربی، اخیرا در ادامه سناریو اتهام زنی سایبری به ایران، این کشور را به اجرای عملیات روانی در فیسبوک، متهم کردند.

وبگاه The Hill، اخیراً در مقاله‌ای با عنوان «عملیات فیس‌بوک ایران نشان می‌دهد که این کشور هکرهای خود را محدود نمی‌کند»، مدعی شد که مخاطبان آمریکایی، بریتانیایی، آمریکای لاتین و خاورمیانه این شبکه اجتماعی، روز پنج‌شنبه مورخ ۲۳ اوت، هدف عملیات نفوذ و تأثیرگذاری گسترده ایران قرارگرفته‌اند.

بر اساس ادعاهای مطرح شده، فیسبوک و توییتر، صدها حساب کاربری تقلبی منصوب به گروه های تحت حمایت دولت ایران را شناسایی و مسدود کرده است.

رسانه های غربی مدعی هستند که ایران عملیات در این رسانه های اجتماعی را از اوایل سال ۲۰۱۱ آغاز کرده و موفق به فریب صدها هزار نفر شده است. بر اساس گزارش شرکت امنیت سایبری فایرآی، پویش تاثیر گذاری منسوب به ایران، یکی از نخستین عملیات نیروهای وابسته به دولت جمهوری اسلامی در رسانه های اجتماعی به شمار می رود.

اقدام اخیر ایران در فیسبوک، دومین مبارزه اینترنتی این کشور است که در سال جاری به وقوع پیوسته است. در ماه مارس، وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد که هکر های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به ۱۴۴ دانشگاه، ۳۰ شرکت و چندین نهاد فدرال ایالات متحده آمریکا نفوذ کرده اند. 

اقدام مخفیانه ایران در فیس بوک دومین مبارزه اینترنتی است که در سال جاری به وقوع پیوسته است. در ماه مارس وزارت دادگستری هکرهایی را که برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مشغول به کار بودند، برای مبارزه با جاسوسی سایبری و مبارزه با انفجار اطلاعات که ۱۴۴ دانشگاه آمریکایی، ۳۰ شرکت آمریکایی و چندین سازمان فدرال را هدف قرار داد، مورد هجمه قرار داد. 

بر اساس نظر نویسنده این مقاله در وبگاه The Hill، دولت آمریکا باید نیاز جمهوری اسلامی به ایجاد روابط تجاری جهانی و بازگشت به جامعه بین الملل را به توقف انواع حملات سایبری علیه آمریکا و دیگر کشورهای جهان، مشروط کند.
 

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.