فایرفاکس ۳۵ به بازار آمد

firefox-35-launches-with-hello-video-chat-service-0 (1) - Copyکمیته رکن چهارم – نسخه ۳۵ مرورگر فایرفاکس برای ویندوز، مک، لینوکس و اندروید عرضه شد.

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از افتانا ، بنیاد موزیلا با اعلام این خبر، توانایی گفتگو در درون محیط مرورگر، پشتیبانی از پخش فایل‌های mp۴ و H.۲۶۴ برای کاربران اپل و سازگاری با برنامه مدیریت دانلود اندروید را از جمله قابلیت‌های این نسخه معرفی کرد.

موزیلا در نسخه بتای فایرفاکس ۳۳ قابلیت WebRTC را ارائه کرده بود که به کاربران امکان انجام  رایگان مکالمات صوتی و ویدیویی دهد بدون آن‌که نیاز به نصب نرم‌افزار یا پلاگین اضافی داشته باشند. قابلیت یاد شده در نسخه ۳۴ فایرفاکس ارتقا یافت و در نسخه ۳۵ با حذف برخی مراحل زائد بهینه شده است.

در این نسخه با فشردن دکمه Start a conversation پنجره‌ای باز می‌شود و لینکی برای فردی که می‌خواهیم با وی مکالمه کنیم، ارسال می شود همچنین زنگ هشداری در محیط مرورگر برای فرد مخاطب به صدا درمی آید. امکان مکالمه با چند نفر نیز برای کاربران دارای حساب فایرفاکس وجود دارد.

این شرکت قصد دارد در آینده امکاناتی را نظیر به اشتراک‌گذاری محتوا و همکاری جمعی آنلاین به این سرویس اضافه کند. موزیلا، این سیستم را که Firefox Hello نام دارد، اولین سیستم ارتباطی جهانی مستقیم از طریق مرورگر نام‌گذاری کرده است.

Firefox Marketplace قابلیت دیگر این مرورگر است که برای تست برنامه‌های همراه ویندوز، مک و لینوکس قابل استفاده است. تسهیل به اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی، به‌روز رسانی میله ابزار و ارتقای رابط کاربری جستجو از جمله امکانات فایرفاکس ۳۵ است.

منبع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.