سرقت داده های شرکت آپولو

کمیته رکن چهارم – نقض اطلاعاتی آپولو باعث دزدیده شدن بیش از ۲۰۰ میلیون سابقه مخاطبان شده است.

بار دیگر، هک بزرگی به مهاجمان اجازه ی سرقت بیش از ۲۰۰ میلیون پیشینه را داد. این بار قربانی، شرکت تعاونی فروش آپولو (Apollo) بوده است.

گزارش ها در مورد نفوذ به داده های آپولو، پس از اطلاع رسانی شرکت به مشتریان، در اینترنت منتشر شد. درآمد فروش و خدمات تعاملی استارت آپ آپولو متحمل هک و سرقت عظیم میلیون ها پرونده ی داده شد. به طور دقیق، این شرکت حدود ۲۰۰ میلیون پرونده را از پایگاه اطلاعاتی مخاطبین خود در شکاف اطلاعاتی از دست داده است.

طبق گزارش، بیورن زینس مایستر (Bjoern Zinssmeister) از «TechCrunch» یک ایمیل پیدا کرده است که از آپولو به مشتریان فرستاده شده بود. این ایمیل مشتریان را از نقض به وجود آمده، مطلع می ساخت. طبق ایمیل، آپولو هفته ها بعد از ارتقای سیستم در ماه ژوئیه متوجه نقض شد.
توضیح جزئیات اطلاعات هک شده درمتن ایمیل:

ما تأیید کرده ایم که بیشتر اطلاعات افشاشده، از پایگاه داده جامع مشتریان عمومی بوده است. این اطلاعات می تواند شامل: اسم، نشانی ایمیل، اسامی شرکت و اطلاعات کاری دیگر مخاطبان باشد. برخی از داده های واردشده توسط مشتری نیز بدون مجوز در دسترس قرار گرفتند.

در حالی که هکرها اطلاعات مخاطبان را از پایگاه داده های آپولو دزدیده اند، این شرکت ذکر کرد که جزئیات مالی، شماره های امنیت اجتماعی، یا سایر اطلاعات حساس تحت تأثیر قرار نگرفتند؛ زیرا شرکت یادشده، این جزئیات را ذخیره نمی کند.

بعد از این که آپولو متوجه نقض شد، شروع به بررسی موضوع کرد. در حالی که تحقیقات هنوز در حال انجام است ، تیم ژنگ (Tim Zheng)، مدیر عامل آپولو در ایمیل خود گفت که شرکت به مشتریان درباره ی حادثه اطلاع داد تا با ارزش های شفافیتشان مطابقت داشته باشد. با این حال او از دادن جزئیات بیشتر، خودداری کرد.

وی در ایمیل خود اظهار داشت:

تحقیقات همچنان ادامه دارد. تنها بیانیه ای که در این زمان به جراید مطرح می کنیم، برقراری ارتباط با مشتری است.

اگرچه نقض داده های آپولو ، اطلاعات جامع عمومی را در دسترس هکرها قرار داد؛ به همین دلیل ممکن است برخی از مردم از آن، به عنوان حادثه ای با پتانسیل کم آسیب رسانی یاد کنند.

با این حال، اتفاق مذکور مطمئنا موفق شده است که درمیان تلاش های هک و نقض های اطلاعاتی برتر که در امسال رخ داد، قرار گیرد. همچون نقض اطلاعاتی «Chegg» و نقض اطلاعاتی در خرده فروشی مد «Sheln» که در آن میلیون ها مشتری، تحت تاثیر قرار گرفتند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.