قربانیان به‌روزرسانی ماه اکتبر مایکروسافت، همچنان سرگردان

کمیته رکن چهارم – اواسط هفته گذشته، شرکت مایکروسافت نسخه ۱۸۰۹ – موسوم به October 2018 Update – سیستم عامل Windows 10 را عرضه کرد. با ارتقا به این نسخه برخی کاربران از ناپدید شدن تعدادی از فایل‌هایشان خبر دادند. موضوعی که سبب شد مایکروسافت عرضه این نسخه را متوقف کند.

شنبه شب نیز به وقت ایران، مدیر بخش Windows Insider مایکروسافت در پیامی اعلام کرد که این شرکت ابزارهایی برای بازگرداندن فایل‌های مفقود شده در اختیار دارد. او از کاربرانی که با این مشکل مواجه شده‌اند خواست که برای دریافت اطلاعات بیشتر با بخش پشتیبانی مایکروسافت تماس بگیرند.

با این حال بسیاری از کاربران از بی‌اطلاعی کارشناسان پشتیبانی مایکروسافت از ابزارهای اشاره شده خبر می‌دهند. کارشناسان مایکروسافت در پاسخ به این درخواست مشتریان، می گویند که باگ در حال بررسی است و فعلا ابزاری برای این منظور در اختیار ندارند و باید تا زمان پایان بررسی‌ها منتظر بمانند.

شب گذشته نیز مایکروسافت بی‌سروصدا اقدام به به‌روزرسانی صفحه Windows 10 update history کرد. همان‌طور که در شکل زیر قابل ملاحظه است در متن جدید درج شده از کاربرانی که با چنین اشکالی دست به گریبان هستند خواسته شده تا استفاده از دستگاه را به حداقل برسانند و مستقیما با شرکت مایکروسافت تماس بگیرند.

با در نظر گرفتن متن جدید می‌توان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که مایکروسافت قصد دارد برای بازگرداندن فایل‌ها از ابزارهای موسوم به Recovery استفاده کند. ابزارهایی که وظیفه آنها برگرداندن فایل‌های حذف شده است. اما این ابزارها همیشه کارآمد نیستند؛ به‌خصوص اگر در محلی از دیسک که پیش‌تر فایل حذف شده بر روی آن قرار داشته، داده جدیدی ذخیره شود. احتمالا به‌همین خاطر مایکروسافت خواسته که استفاده از دستگاه به حداقل رسانده شود.

اگر چه این اشکال تنها برای سهم کوچکی از کاربران رخ داده اما برای این افراد مشکلی بسیار اساسی محسوب می‌شود. حالا باید دید که مایکروسافت چطور می‌تواند اعتماد این کاربران را مجددا جلب کند.

لازم به ذکر است چندین سال است که سیاست مایکروسافت در قبال ارائه نسخه‌های جدید نگارش ایستگاه کاری سیستم عامل Windows تغییر یافته و این شرکت تصمیم گرفته تا بجای عرضه نگارش جدید در هر ۲ یا ۳ سال، قابلیت‌های سیستم عامل Windows 10 را سالانه در دو نوبت به‌روزرسانی یا افزایش دهد. بدین منظور، مایکروسافت در سال، یک بار در اوایل بهار و بار دیگر در اوایل پاییز نسخه جدید موسوم به شش‌ماهه (Semi-Annual) را برای Windows 10 عرضه می‌کند که علاوه بر ترمیم آسیب‌پذیری‌های امنیتی و رفع اشکالات، قابلیت‌های جدیدی را نیز به آخرین نسخه پیشین این سیستم عامل اضافه می‌کند. جزییات کامل در خصوص نحوه عرضه نسخه‌های جدید Windows 10 را در این مطلب مطالعه کنید.

منبع : شبکه گستر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.