تجهیز فرودگاه هیثرو به بازرسی بیومتریک

کمیته رکن چهارم – فرودگاه هیثرو لندن قصد دارد بزرگ ترین طرح بازرسی تشخیص چهره جهان را پیاده سازی کند.

 فرودگاه هیثرو لندن به تازگی اعلام کرد از تابستان سال میلادی آینده از فناوری های تشخیص چهره در همه ی مراحل از لحظه ورود به فرودگاه تا سوار شدن به هواپیما استفاده می کند. هزینه ی این پروژه، ۵۰ میلیون یورو است و به عنوان بزرگ ترین طرح اجرا شده در این زمینه شناخته خواهد شد. این دستاورد وابستگی به اسناد فیزیکی مورد نیاز را تا حد زیادی کاهش داده، مسافران سریع تر جابه جا می شوند.

شرکت های متعددی مانند یوتا (Yoti)، ارورا (Aurora)، در راه اندازی پروژه ی یاد شده به فرودگاه کمک می کنند. شرکت یوتا امکان بررسی هویت دیجیتالی مسافران را فراهم می کند. کاربران برنامه ی یوتا می توانند به کمک آن، اطلاعات گذرنامه و بیومتریک خود را حتی پیش از رسیدن به فرودگاه نیز به اشتراک بگذارند.

هیثرو اعلام کرد: مسافران می توانند خودشان برگزینند که آیا از گزینه ی بیومتریک استفاده می کنند یا خیر. به علاوه گیت های الکترونیکی همچنان هستند و پس از بررسی گذرنامه امکان عبور از آنها وجود دارد.

بر اساس گزارش انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، ۶۴ درصد از مسافران به منظور داشتن تجربه ی سفری بهتر و راحت تر، حاضراند داده های بیومتریک خود را به اشتراک بگذارند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.