توسعه ی خودکار برنامه در گیت هاب

کمیته رکن چهارم – وبگاه گیت هاب ویژگی جدیدی را به منظور خودکارسازی فرآیند توسعه ی نرم افزار معرفی کرد.

 وبگاه گیت هاب در زمان برگزاری نشست فناوری سالانه ی خود  در سانفرانسیسکو، از ویژگی جدیدی به نام «اکشنز» (Actions) رونمایی کرد. اکشنز روند اجرای کدها را برای برنامه ها ساده تر می کند. هدف این قابلیت کاهش تعداد مراحل مورد نیاز برای اجرای کد و خودکارسازی توسعه ی جریان کاری است.

اکشنز از کدهای موجود در داکر (Docker) که روی سرورهای گیت هاب اجرا می شود، استفاده می کند. تقابلیت یاد شده مسائل مربوط به کد و دوره های بازبینی را تنظیم می کند. در نتیجه برنامه نویسان می توانند کدهای خود را مستقیما روی گیت هاب ایجاد کرده، به اشتراگ بگذارند و اجرا کنند.

گام های یاد شده با فرآیند کشیدن و رها کردن در ارتباط هستند و کل پروژه با یک کلیک قابل اجرا است. از طرفی همه ی این اقدامات در قضایی به نام «workflow» انجام می گیرد و به هر گام در این بستر «اکشن» گفته می شود.

اکشن از همه ی زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می کند. سم لمبرت (Sam Lambert)، مدیر پلتفرم گیت هاب توضیح داد، برنامه نویسی می تواند یک برنامه را دریافت کرده آن را در ۵ بستر ابری مختلف گسترش بدهد. در حال حاضر نسخه ی بتای  اکشنز به صورت محدود در اختیار تعدادی از کاربران قرار گرفته است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.