افتتاح نخستین مرکز سایبری در حوزه دریانوردی

کمیته رکن چهارم – گروه فناوری وارتسیلا (Wärtsilä)، اخیراً نخستین مرکز بین‌المللی تعالی سایبری دریانوردی را در سنگاپور، افتتاح کرد.

گروه فناوری وارتسیلا (Wärtsilä)، اخیراً نخستین مرکز بین‌المللی تعالی سایبری دریانوردی خود را افتتاح کرد، این مرکز جدید، شامل دو بخش گروه واکنش سریع به حوادث سایبری دریایی و آکادمی امنیت سایبری، می‌شود. مرکز بین‌المللی تعالی سایبری دریانوردی نخستین مرکزی است شرکت وارتسیلا با همکاری شرکت تمپلار (Templar Executives) تأسیس کرده است و به‌صورت تخصصی به حوزه دریانوردی می‌پردازد. هدف اصلی چنین مرکزی ایجاد یک نقطه تمرکز برای افزایش امنیت و قدرت پاسخ به حوادث سایبری در حوزه دریانوردی است.

مارکو رایان (Marco Ryan)، مدیر ارشد بخش دیجیتال شرکت وارتسیلا، در این مورد گفت:

 فضای سایبری برای همه بازیگران فعال در حوزه دریا و حمل‌ونقل دریایی مسئله‌ای حیاتی است. ورود و پیشتازی شرکت وارتسیلا به این عرصه مبین عزم این شرکت برای دیجیتالیزه کردن صنعت دریانوردی است. این مرکز گامی جدید در مسیر هوشمند سازی این صنعت زیرساختی به شمار می‌رود.

 

مارک میلفورد، معاون بخش امنیت سایبری شرکت یادشده نیز، گفت:

 سه عامل اصلی برای افزایش تمایل فعالان این عرصه به همکاری سایبری با وارتسیلا وجود دارد: بستر گسترده صنعت دریایی برای حملات سایبری، ورود دریا به زیربنای حیاتی ملی برای کشورها و تنظیم مقررات امنیت سایبری از سوی سازمان بین‌المللی دریایی در سال ۲۰۲۱٫

 

گروه واکنش سریع به حوادث رایانه‌ای دریایی، یک پلتفرم حمایتی بین‌المللی در حوزه اطلاعات سایبری و واکنش به حوادث است که به تقویت سایبری اکوسیستم دریانوردی می‌انجامد. این سیستم یک پورتال گزارش امنیتی برای اعضا است که مشاوره و پشتیبانی در زمان وقوع حملات سایبری را نیز بر عهده دارد.

میلفورد در ادامه افزود:

 استقرار این مرکز در سنگاپور، به‌هیچ‌وجه اتفاقی نیست. این کشور علاوه بر توسعه گسترده سایبری، در اکوسیستم دریایی جهان نیز، نقش به سزایی دارد.

 

گروه واکنش سریع به حوادث رایانه‌ای دریایی، سیستمی مبتنی بر مدل عضویت دارد و رهبران این حوزه به عضویت یک هیئت مشورتی درمی‌آیند. هیئت یادشده، ذینفعان عمده در حوزه اکوسیستم دریایی در زمینه‌های حمل‌ونقل، نفت و گاز، بنادر و کشتیرانی را شامل می‌شود.

کلاس‌های آکادمی سایبری این مرکز نیز، موضوعاتی از قبیل آموزش امنیت سایبری برای مدیران ارشد تا افزایش آگاهی سایبری در همه سطوح سازمانی را شامل می‌شود.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.