توسعه قوانین امنیت سایبری در کره جنوبی

کمیته رکن چهارم – ارتش کره جنوبی در حال بررسی برخی قوانین سایبری برای دفاع بهتر دربرابر تهدیدات روزافزون کره شمالی و دیگر عوامل ناشناس است.

یک منبع ناشناس در گفتگو با آژانس خبری «Yonhap» گفت:

 از سال ۲۰۰۴، در جلسات سازمان ملل مباحثی برای تصویب برخی قوانین بینالمللی مربوط به جنگ سایبری مطرح شده است. ما کاملاً موقعیت‌های مربوطه و قوانین تعامل را محتاطانه بررسی کرده‌ایم.

 

قوانین پیشنهادی برای طراحی دستورالعملهای دقیق در مورد نحوه واکنش به حملات سایبری به محض شناسایی حملات و تهدیدات طراحی شدهاند. کارشناسان معتقدند که با وجود عدم افشای عمومی جزئیات در مورد انواع ابزار ساخته شده و مورد استفاده، ارتش کره جنوبی در حال توسعه ابزار ضد سایبری خود است.

دلیل اقدامات اخیر سئول، افزایش شمار حملات سایبری از سوی نیروهای مسلح طی چند سال گذشته بوده است. براساس اطلاعات موجود، ۳۵۸۷ حمله سایبری علیه ارتش و وزارت دفاع کره جنوبی از ژانویه تا اوت امسال صورت گرفته است. این در حالی است که سراسر سال ۲۰۱۳ حدود ۱۴۳۴ حمله سایبری شناسایی شده است.

مقامات غربی براین باورند که از ۱۶هزار و ۹۳۱ حمله سایبری شناسایی شده از سال ۲۰۱۳ تا ماه اوت ۲۰۱۸، کره شمالی به احتمال زیاد مسئول ۲۴۴ حمله و دیگر حملات سایبری نیز بیشتر از سوی عوامل ناشناس از کشورهایی خارج از شبه جزیره کره بوده است.

وزارت دفاع کره جنوبی اخیراً اعلام کرد که بدلیل تهدیدات روزافزون سایبری ۱۵٫۸میلیارد وون (معادل ۱۳٫۹میلیون دلار) در بودجه دفاعی برنامه‌ریزی شده در سال ۲۰۱۹ برای ایجاد سیستم واکنش مؤثر در نظر گرفته است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.