تقویت امنیت اطلاعات در عصر ۵ جی

کمیته رکن چهارم – شرکت های ترند میکرو و ان تی تی دوکومو قصد دارند با همکاری یکدیگر امنیت شبکه های ۵ جی را تقویت کنند.

به نقل از «securitybrief»؛ ترند میکرو (Trend Micro)، ارائه دهنده ی راه حل های امنیتی سایبری،  به تازگی همکاری خود را با ان تی تی دوکومو (NTT DOCOMO) اعلام کرده است. هدف از این همکاری، توسعه ی  یک راه کار جدید برای تقاضاهای محدوده ی ۵ جی (۵G) است.

تایید فنی راه حل امنیتی شبکه ، به خصوص برای مجازی سازی عملکردهای شبکه و بسترهای ابری، اکنون در حال انجام است. این اقدام، بر پایه ی رشته ی توابع مجازی شبکه (VNFS)، که به تازگی توسط ترند میکرو معرفی شده ، بر بستر ابری متن باز ۵ جی دوکومو ساخته شده است.

خدمات متن باز ابری ۵ جی دوکومو، محیط تایید فناوری  نسل پنجم اینترنت همراه است که به منظور ایجاد  یک راه حل جدید در عصر ۵ جی به شرکای تجاری اختصاص داده شده است.

رشته توابع مجازی شبکه ی ترند میکرو، یک راه حل امنیتی شبکه است که تابع امنیت شبکه را در محیط های مجازی، مانند «NFV» و ابر، پیاده می کند. همچنین می تواند به صورت پویا، توابع امنیتی لازم را برای هر دستگاه اینترنت اشیا، اعمال کند.

ان تی تی دوکومو اثربخشی مقیاس را با استفاده از امنیت شبکه در محیط ۵ جی و همچنین تجارتی که تابع امنیتی را به عنوان یک خدمت ارزش افزوده ارائه می دهد، تایید می کند.

مشخص است که راه حل های نام برده، هنگامی که رشته توابع شبکه ی مجازی ترند میکرو روی خدمات ابری متن باز ۵ جی دوکومورو اجرا می شود، با یکدیگر همکاری می کنند. سپس تهدیدات امنیتی مخفی شده در ترافیک خدمات مختلف که بر روی ابر اجرا شده اند، مجازی سازی شده، کشف می شوند و در نهایت توسط ترند میکرو مسدود می گردند. این فعالیت ها، محیط امن ۵ جی را برای کاربران فراهم کرده و از آن ها در برابر دستگاه های اینترنت اشیایی که دارای امنیت مضاعف نیستند، محافظت می کنند.

ترند میکرو و ان تی تی دوکومو، تایید فنی را با نظر ارائه ی یک راه حل جدید با امنیت بیشتر برای عرصه ی ۵ جی که در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد، گسترش خواهند داد.

تومویوشی اونو (Tomoyoshi Oono)، مدیر کل و معاون ارشد بخش مدیریت نوآوری ان تی تی دوکومو، ذکر کرد:

 ان تی تی دوکومو پذیرای دعوت های همکاری است.

 

به واسطه ی خدمات یاد شده ی دوکومو، این شرکت قصد دارد همکاری با شرکا در صنایع مختلف را تقویت کرده و  یک راه حل جدید در دوره ی  ۵ جی بسازد.

وی ادامه داد:

 ما معتقدیم که امنیت امر مهمی برای ارائه ی خدمات محیط امن  ۵ جی به کاربران است. خدمات «VNFS» ترند میکرو و خدمات ابری متن باز ۵ جی دوکومو، ارتباط بسیار بالایی با یکدیگر دارند؛ از قبیل سرعت بالا، ظرفیت فراوان، عملکرد پردازش ترافیک موردنیاز برای ترافیک با تاخیر کم و امنیت انعطاف پذیر.

 

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.