انتشار داده های DNA در فضای ابری

کمیته رکن چهارم – به اعتقاد کارشناسان، وجود داده های DNA در فضای ابری سودآوری بسیاری را برای شرکت های بزرگ فناوری، خواهد داشت.

به نقل از «cbronline»؛ شرکت IBM به تازگی اعلام کرد در حال ارائه ی مدل «خدمات به عنوان تجزیه و تحلیل» (Analytics-as-a-Service model)، به بزرگترین مصرف کننده شبکه DNA جهان با نام آنسستری (Ancestry) است.

شرکت آمریکایی آنسستری از خدمات تجزیه تحلیل بیگ بلو (Big Blue’s Planning Analytics) بستر ابری IBM به منظور برنامه ریزی و پیش بینی کسب وکار خود استفاده خواهد کرد.

کورتیس تریپلی (Curtis Tripoli)، معاون مدیر برنامه ریزی مالی تجزیه و تجلیل شرکت یاد شده گفت:

 ما به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان هستیم؛ بنابراین به سیستمی نیاز داریم که از رشد ما پشتیبانی کند.

 

گرگ آدامز (Greg Adams)، معاون بخش تجزیه و تحلیل IBM ادامه داد: 

شرکت های بزرگی مانند آنسستری ارزش پیشرانه های فناوری های مانند تجزیه و تحلیل از طریق فضای ابری را درک می کنند. این مسئله باعث بهبود مواردی مانند کارآیی، مقیاس پذیری و بهره وری خواهد شد. 

آدامز افزود: 

خدمات ابری IBM همزمان با رشد و گسترش شرکت ها نه تنها به مدیریت برنامه های آنها کمک می کند، بلکه بینش های ارزشمندی را از کسب و کار رو به رشد به آنها ارائه می دهد.

 

آنسستری به منظور ایجاد راهکارهای پیش بینی روی خدمات ابری IBM برای تجزیه تحلیل داده های مالی و گرفتن تصمیم های تجاری بهتر، با شرکت توسعه دهنده نرم افزار «دیتا ۴۱» (Data41) همکاری کرد. دستاورد تولید شده به صورت خودکار فرآیندهای برنامه ریزی، بودجه بندی، پیش بینی و سناریو «چه چیزی اگر» (what-if) را با هدف آزمایش فرضیه و مقایسه ی جایگزین ها انجام می دهد. این نرم افزار را می توان به صورت محلی در شبکه ی داخلی نصب یا روی خدمات ابری IBM به اجرا در آورد.

آنسستری اطلاعات DNA بیش از ۳ میلیون نفر از مشترکان خود را در بستر خدمات ابری IBM به صورت منبع باز منتشر کرد. همچنین بیش از ۱۰ میلیون کیت آزمایش DNA را تاکنون به فروش رسانده است.

شرکت یاد شده نمونه های DNA را دریافت و آزمایش می کند. سپس نتیجه را از طریق ایمیل و یک لینک مرتبط برای مشتری ها ارسال می کند.

مقامات شرکت مذکور اعلام کردند از شیوه های صنعتی استاندارد برای تامین امنیت نمونه های DNA و نتیجه ی آزمایش ها استفاده می کنند.

در حال حاضر شرکت ها و موسسات بسیاری مانند مایکروسافت و MIT نیز در حال توسعه سامانه هایی برای ذخیره سازی اطلاعات روی DNA یا ایجاد مراکز داده ای بر پایه ی آنها هستند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.