فایرفاکس محبوبیت یاهو را در جهان افزایش داد

firefox-yahoo - Copyکمیته رکن چهارم – شرکت یاهو از زمان انعقاد قرارداد جدید با موزیلا و تبدیل شدن به جست‌وجوگر پیش‌فرض در مرورگر اینترنتی فایرفاکس سهم خود را در بازار جهانی افزایش داده است.

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از همکاران سیستم ,آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز Statcounter به نقل از وبسایت theinquirer نشان می‌دهد سهم یاهو از بازار جست‌‌وجوهای اینترنتی در آمریکا به بیشترین میزان خود در ۵ سال گذشته رسیده است و این شرکت هم‌اکنون ۱۰.۴ درصد از این بازار را در اختیار دارد و البته گوگل به عنوان حاکم اصلی این بازار صاحب ۷۵.۲ درصد آن است.

جست‌وجوگر اینترنتی Bing مایکروسافت با ۱۲.۵ رصد در رتبه دوم این لیست قرار گرفته است که البته سهم این پلتفورم رشد ماهانه را تجربه کرده است.

مرورگر فایرفاکس که توسط شرکت موزیلا پشتیبانی می‌شود در نوامبر ۲۰۱۴ اعلام کرد که به همکاری طولانی‌مدت خود با گوگل پایان داده است و از این پس به صورت منطقه‌ای جست‌وجوگرهای اینترنتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و در کشورهای چین و روسیه Baidu و Yandex محبوبیت بیشتری از گوگل دارند. با این اتفاق فایرفاکس برنامه‌ریزی جدیدی برای ۱۰ سال آینده خود انجام داده است تا مرورگرهای اینترنتی را بر حسب مناطق جغرافیایی به صورت پیش‌فرض در اختیار مشترکان خود قرار دهد.

گفته می‌شود که در مجموع ۶۱ جست‌وجوگر اینترنتی از طریق فایرفاکس در اختیار کاربران آن قرار می‌گیرند که از جمله آنها می‌توان به گوگل هم اشاره کرد. البته صاحبان این مرورگر اینترنتی برای انتخاب مرورگر مورد نظر و پیش‌فرض خود آزاد هستند و می‌توانند آن را تغییر دهند.

منبع : همکاران سیستم

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.