راه‌اندازی آزمایشگاه بلاک‌چین با مشارکت دانشگاه سعودی

کمیته رکن چهارم – با افزایش فناوری بلاک‌چین در جهان، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز خدمات عمومی نیز در این فناوری سهیم شده‌اند.

در عربستان سعودی، شرکت فناوری بلاک‌چین «Blocktech» واقع در شهر یورک با دانشگاه «Taibah» در دره تیبا در مدینه برای راه‌اندازی آزمایشگاه بلاک‌چین در این شهر همکاری خواهد داشت.

توسعه‌های نوظهور

در یک کنفرانس مطبوعاتی مشخص شد که والا الهارتی (Walaa Alharthi)، متخصص هوش مصنوعی شناخته شده در سطح بین المللی این آزمایشگاه را مدیریت خواهد کرد. آزمایشگاه بلاک‌چین اولین مرکز تحقیقاتی اختصاص داده شده به این فناوری در کل کشور است.

اوایل سال جاری، الهارتی به همراه تیمش زمانی را در شرکت بلاک‌تک برای یادگیری تحت نظر نیک اسپانوس (Nick Spanos)، مدیرعامل و مؤسس شرکت و متخصص مشهور بلاک‌چین سپری کردند. در آنجا گروه الهارتی موارد مربوط به اوراکل‌ها، قراردادهای هوشمند، بازارهای طبقه‌ بندی شده و منحنی های پیوند زاپ را فرا گرفتند.

استاد دانشگاه تیبا با تمجید این تجربه گفت:

 اسپانوس اوایل امسال با یک سخنرانی کلیدی در دانشگاه تیبا چشم های ما را به ارتباط فوری و اهمیت بلاک‌چین گشود. تیم ما از دعوت شدن به نیویورک برای آموزش با پیشرو این فناوری بسیار خرسند است. ما مشتاق به اشتراک‌گذاری آموخته‌هایمان با دانشجویان برای استفاده از برنامه های گسترده فناوری بلاک‌چین در خدمت به کل منطقه هستیم.

 

وی افزود:

 آزمایشگاه بلاک‌چین با اساتید دانشگاه تیبا در حوزه‌های علوم کامپیوتر، قانون و کسب و کار با هدف تسریع کسب فناوری مذکور در خاورمیانه همکاری خواهد کرد. ویژگیهای خاص بلاک‌چین مانند قراردادهای هوشمند، مسائل مربوط به هر دو سطوح منطقهای و ملی، نه محدود به فضاهای مالی، نفت و گاز و مدیریت زنجیره تأمین را هدف قرار خواهد داد.

 

 اسپانوس که مرکز بیت‌کوین در نیویورک را در سال ۲۰۱۳ تأسیس کرد، ادعا می‌کند که بلاک‌چین در هر صنعتی اختلال ایجاد می‌کند. او اعلام کرد:

 گروه من با انواع شرکت‌ها برای افزایش آگاهی در مورد بلاک‌چین و حل مشکلات همکاری می‌‎کند. ما به دنبال همکاری با الهارتی هستیم تا این آزمایشگاه نقشی محوری در اکوسیستم نوظهور بلاک‌چین در خاورمیانه ایفا کند.

 

تحقیقات پیشرفته

کارشناسان معتقدند که با ظهور آزمایشگاه‌های بلاک‌چین در مناطق مختلف جهان، شاهد تمایل نهادهای آموزشی بزرگ برای ورود به آنها خواهیم بود. تیم آزمایشگاه دره تیبا کار خود را روی منحنی‌های پیوند برای خدمات مشخص، بازارها برای حفظ یکپارچگی دادهها و پلتفرم اوراکل زاپ اسپانوس شروع خواهد کرد. 

کمیل اکبری، مربی این فناوری در دره تیبا درمورد این آزمایشگاه اظهار داشت:

 تیم شرکت بلاک ‌تک، تیمی عالی در افزایش فناوری بلاک‌چین است و ما به خوبی می‌دانستیم که هر آزمایشگاه ایجاد شده به این فناوری نیاز دارد. دره تیبا روی فناوری‌هایی با ارزش اقتصادی مشخص سرمایه‌گذاری می‌کند. هر فردی که از پتانسیل عظیم بلاک‌چین آگاهی نداشته باشد، در معرض خطر قرار دارد.

 

اکبری خاطرنشان کرد:

 دانشگاه تیبا – که در سال ۲۰۳۳ تأسیس شد – حدود ۷۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف دارد. آزمایشگاه بلاک‌چین در راستای هدف برآوردن نیازهای بازار و توسعه ملی فارغالتحصیلان واجد شرایط و اطمینان از آمادگی آنها در جهان امروز طراحی شده است. دره تیبا محل سرمایه گذاری دانشگاه تیبا به ریاست عبدالرحمان آلولایان (Abdulrahman Alolayan) است.

 

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.