استقبال برنامه‌نویسان از زبان Swift در حال افزایش است

screen-shot-2014-07-11-at-10-43-11-am - Copyکمیته رکن چهارم – بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از زبان برنامه‌نویسی Swift که شرکت اپل اولین بار آن در سپتامبر پارسال عرضه کرد، به شدت در حال افزایش است.به گزارش وب‌سایتzdnet، برآوردهای شرکت پژوهشی و تحلیلی Redmonk نشان می‌دهد که استفاده از زبان برنامه‌نویسی جدید «سوئیفت» در بین توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های تحت iOS و OS X اپل افزایش قابل توجهی به خود گرفته است. شرکت اپل اولین نسخه این زبان را در سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی روانه بازار کرد و آن را جایگزین زبان برنامه‌نویسی آبجکتیو سی (Objective-C) کرد.

برآوردهای این شرکت نشان می‌دهد در حال حاضر جاوا و جاوا اسکریپت پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی در بین توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است. زبان جدید سوئیفت نیز علیرغم اینکه در حال حاضر از نظر محبوبیت رتبه بیست و دوم را از آن خود کرده است، اما در مدت کوتاهی که از عرضه آن می‌گذرد، رشد قابل توجهی داشته است و رفته‌رفته در حال تبدیل به یکی از ۲۰ زبان برتر برنامه‌نویسی است.

بر اساس این گزارش، زبان‌های برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی (PHP)، پیتون (Python) و سی شارپ (C#) به ترتیب رتبه‌های سوم تا پنجم را از آن خود کرده‌اند. زبان‌های سی پلاس پلاس (C++)، روبی (Ruby)، سی اس اس (CSS)، سی (C) و آبجکتیو سی نیز در رتبه‌های ششم تا دهم محبوبیت قرار دارند. زبان برنامه‌نویسی Go نیز که توسط گوگل معرفی شده است در رده هفدهم این فهرست ایستاده است. زبان Rust نیز که توسط شرکت موزیلا ابداع شده است توانسته است جایگاه خود را به رتبه ۵۰ ارتقا دهد.

منبع : همکاران سیستم

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.