فیس‌بوک به جنگ اخبار دروغین می‌رود

facebook-logo2-580 - Copyکمیته رکن چهارم – فیس بوک قابلیت تازه‌ای را به این شبکه اجتماعی اضافه می‌کند که به کاربران امکان گزارش کردن اخبار جعلی و دروغین به مدیران این سایت را بدهد.

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از افتانا ، بر اساس این ویژگی جدید از این پس کاربران همان‌طور که می‌توانند خبری را به‎عنوان هرزنامه گزارش و آن را مخفی کنند این امکان را نیز می‌یابند که محتوای یادشده را به‌عنوان خبر جعلی و تقلبی گزارش کنند.

در صورت ارسال گزارش‌های متعدد و مکرر در مورد جعلی بودن یک خبر از سوی کاربران فیس‌بوک، آن خبر به‌عنوان خبری دارای اطلاعات غلط نشانه‌گذاری شده و متنی در بالای آن به نمایش درمی‌آید مبنی بر این‌که بسیاری از کاربران فیس‌بوک این خبر را حاوی اطلاعات غلط می‌دانند.

در حالی که برخی سایت‌های خبری در مورد امکان اشتباه این سیستم اظهار نگرانی کرد‌ه‌اند، فیس‌بوک می‌گوید که دقت این روش بالاست و تنها منابع خبری منتشرکننده اخبار غلط و نامناسب را هدف قرار خواهد داد.

ارسال تعداد زیادی اخبار دروغین در فید خبری کاربران فیس‌بوک موجب اعتراض آن‌ها شده و مدیران این شرکت را به تلاش برای حذف اخبار مذکور واداشته است. طبق نتایج بررسی‌ها، میزان اخبار دروغین و گمراه‌کننده در فیس بوک دو و نیم برابر بیشتر از اخبار عادی یا لینک به اخبار عادی است.

منبع : افتانا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.