کنار گذاشتن اندروید توسط هوآوی

کمیته رکن چهارم – شرکت هوآوی ساخته شدن سیستم عاملی مستقل برای ابزارهای خود را تایید کرد.

 به نقل از «fossbytes»؛ از مدت ها قبل شایعاتی منتشر شده بود که شرکت هوآوی قصد دارد با تولید سیستم عامل مخصوص به خود، استفاده از اندروید را کنار بگذارد. همچنین بر اساس همین اطلاعات نام آن کرین (Kirin OS) بوده و تنها در دسترس سخت افزارهای هوآوی خواهد بود.

بروس لی (Bruce Lee)، معاون تولید هوآوی به تازگی در شبکه اجتماعی وایبو، مسئله ی بالا را تایید و اعلام کرد در حال توسعه ی سیستم عامل جدیدی هستند. به علاوه این بستر احتمالا در تابستان سال آینده ی میلادی منتشر خواهد شد.

هوآوی در حال حاظر روی تولید سیستم روی تراشه (SoC) خود کار می کند. های سیلیکون (HiSilicon)، یکی از شرکت های تابعه هوآوی سیستم های تک تراشه ای کرین را برای تلفن های همراه و تبلت های هوآوی توسعه می دهد. این شرکت به تازگی خط تولید پردازنده «Kirin 980» را با معماری ۷ نانومتری راه اندازی کرده است که قابل رقابت با اسنپدراگون (Snapdragon) هستند.

به نظر می رسد هوآوی در تلاش است اکوسیستمی مشابه با اپل و گوگل را برای محصولات خود ایجاد کند. شرکت گوگل نیز به طور مشابه در حال توسعه سیستم عاملی به نام «Fuchsia» است که مدتی قبل در سخت افزارهای هوآوی مورد آزمایش قرار گرفت.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.