رشد حملات به کسب و کارهای انگلیس در ۲۰۱۸

کمیته رکن چهارم – تحقیق جدید شرکت «RedSeal» نشان داد که صنایع بریتانیا، به پشتیبانی بیشتری از سوی دولت در برابر حملات سایبری فزاینده نیازمند است.

به نقل از «thestack» نگرانی‌های مربوط به خروج انگلستان از اتحادیه‌ی اروپا، ممکن است مطبوعات تجاری را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده باشد؛ اما پژوهش جدیدی از فروشنده‌ی امنیتی «RedSeal» آشکار کرد که خطر حملات سایبری به عملیات‌ها، به همان اندازه واقعی، موجود و مسلماً بزرگ‌تر است.

شرکت یاد شده از ۵۰۱ کارشناس ارشد فناوری اطلاعات انگلستان همه‌پرسی کرد. این کار به منظور شناسایی تأثیرات حملات سایبری بر تجارت آن‌ها در سال ۲۰۱۸ و کشف چگونگی آمادگی شرکت‌هایشان برای مقابله با تهدیدات صورت گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده، ۶۸ درصد از مدیران ذکر کردند که کسب‌وکار آن‌ها، حداقل یک حمله‌ی سایبری را در سال گذشته، متحمل شده است.

با توجه به افزایش اعتماد به نفس مهاجمان سایبری، پیچیدگی حملات و سهولت گسترش آن‌ها، ادامه‌ی افزایش نرخ حمله، اجتناب‌ناپذیر است؛ اما شاید نگرانی بیشتر نسبت به صنایع انگلستان، منظره‌ی ناخوشایندی از حس ناتوانی شرکت‌ها در مقابله با تهدیدات فزاینده است که توسط گزارش یاد شده، به تصویر کشیده شد.

افشاگری صنعت انگلستان

در گزارش شرکت‌ها، فقدان رهنمود یا حمایت در مورد چگونگی مقابله با تهدیدات دیده می‌شود که منجر به عدم یک راهبرد برای مواجه با حملات هنگامی که به وقوع می‌پیوندند، شده است. یک‌سوم رؤسا که با آن‌ها مصاحبه شده بود، گفتند:

 دولت بریتانیا برای کمک به امنیت سایبری، باید اقدام‌های بیشتری را صورت دهد. از هر ۵ شرکت، یکی از آن‌ها فاقد راهبرد واضح امنیتی سایبری بود.

 

ری روثراک (Ray Rothrock)، رئیس شرکت RedSeal، اظهار داشت:

 تعداد نقص‌های جالب‌توجه به این معناست که ۲۰۱۸ تبدیل به سالی شده است که تجارت‌ها در این فکر هستند که چه‌کار بیشتری برای حفاظت از خود انجام دهند. چگونه انعطاف‌پذیر بمانند تا به کار خود ادامه داده و آسیب به مشتری را به حداقل برسانند. تحقیقات بر این حقیقت تأکید می‌کنند که رؤسای ارشد فناوری اطلاعات، از دولت می‌خواهند برای حمایت از تجارتشان در مقابله با حملات سایبری، توجه، پول و منابع بیشتری را، اختصاص دهد.

 

تحقیق شرکت بالا نتایج آخرین بررسی سالانه نقض‌های امنیت سایبری توسط دولت را بازگو می‌کند. این گزارش نشان می‌دهد که تنها ۳۰ درصد از کسب‌وکارهای انگلستان، یک عضو هیئت‌مدیره با مسئولیت امنیت سایبری دارند و فقط ۱۰ درصد آن‌ها، از تهیه‌کنندگانشان خواستار پایبندی به هرگونه استانداردهای سایبری هستند.

دیوید لینینگتون (David Lidington)، صدراعظم قلمرو دوک لنکستر، آخرین اعلامیه‌ی دولت در مورد راهبرد امنیت سایبری برای کسب‌وکارها در بریتانیا که برای ماه آینده برنامه‌ریزی شده است را معرفی کرد.

لینینگتون در سخنرانی بررسی سالانه‌ی دومین مرکز ملی امنیت سایبری ملی (NCSC)، ذکر کرد که خطرهای امنیت سایبری فزاینده، نیازمند یک پاسخ جامع هستند.

وی افزود:

 

همان‌طور که جهان دیجیتالی و متصل به اینترنت ما به میزان فوق‌العاده‌ای گسترش‌یافته است، تعداد آسیب‌پذیری‌ها و فراوانی حملاتی که باید با آن‌ها روبه‌رو شویم نیز، بیشتر شده است.

 منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.