آیا اثر انگشت ایمن است

کمیته رکن چهارم – محققان در تازه ترین اقدام خود ناامن بودن این روش احراز هویت را اعلام کرده اند.

 محققان در اقدامی تازه موفق شدن روش احراز هویت از طریق اثر انگشت را دور بزنند. در این راستا کارشناسان امنیت سایبری از دانشگاه های نیویورک و میشیگان مدعی شدند که با روشی ساده می توان بسیاری از این سامانه های امنیتی را دور زد. براساس ادعاهای صورت گرفته توسط آنها می توان بیش از یک سوم تلفن های هوشمند را به سادگی هک کرد.

محققان دانشگاه نیویورک و دانشگاه ایالتی میشیگان در اوایل سال ۲۰۱۸ این پروژه را کلید زدند و نام آن را «DeepMasterPrints» قرار دادند. این پژوهشگران مدعی هستند که این سیستم می تواند خطر حملات هکری بسیار قدرتمندی را به همراه داشته باشد و اکنون پس از طی مراحل آزمایشی موفقیت این روش را تضمین کردند، به عبارتی دیگر این محققان روشی ابداع کردند که احراز هویت از طریق اثر انگشت را دور بزنند.

در مقاله ای که توسط این پژوهشگران منتشر شده، آمده است که اثر انگشت مصنوعی می تواند توسط یک تبهکار سایبری برای حمله استفاده شود. این موضوع می تواند امنیت سیستم های شناسایی مبتنی بر اثر انگشت را وارد فاز جدیدی کند.

اثر انگشت درگوشی های هوشمند و دستگاه های دیگر که این روزها به رسمیت شناخته شده اغلب مشکل ساز است. زیرا این تجهیزات اطلاعات اثر انگشت را به طور کامل ذخیره نمی کنند و فقط یک اثر انگشت را به شکل نیمه حرفه ای ثبت می شود که این اثر انگشت نیز به راحتی قابل جعل است.

شرکت های بزرگ نیز از این روش احراز هویت استفاده می کنند تا امکانات مختلفی را در اختیار مشتریان قرار دهند، در حال حاضر شرکت هوایی دلتا اجازه می دهد مسافران با استفاده از اثر انگشت خود را به پرواز، سالن های فرودگاه  و حتی خودروهای کرایه ای برسانند. بنابراین نا امنی اسکنر اثر انگشت می تواند موضوعی به شدت خطرناک باشد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.