بررسی امکان هک Face ID اپل

کمیته رکن چهارم – اختلاف نظرهایی درباره هک و امکان نفوذ به Face ID اپل وجود دارد که کارشناسان امنیت سایبری آنها را مورد بحث قرار دادند.

خبرگزاری رویترز طی گزارشی منتشر کرد برخی از کارشناسان امنیت سایبری قصد داشتند کنفرانسی درباره امکان هک Face ID اپل برگزار کنند اما به دلایل نا معلوم این کنفرانس کنسل شد و برگزار نشد.

هک Face ID اپل مشکلات فراوانی به همراه خواهد داشت زیرا در صورتی که هکرها بتوانند این امکان را دور بزنند به اطلاعات کاربر دسترسی پیدا می کنند.

به طور کلی محققان امنیت سایبری معتقدند سامانه های امنیتی موجود روی تلفن همراه مانند تشخیص چهره یا حسگر اثر انگشنت ضعف هایی دارند و به طور کامل و صحیح کار نمی کنند.

چندی پیش محققان آلمانی توانستند با استفاده از ۲ هزار و ۵۰۰ عکس دست، یک دست تقلبی از جنس موم بسازند که میتوان از آن برای فریب سیستم‌های احراز هویت استفاده کرد.

سیستم احراز هویت معمولا از یک سیستم رایانه‌ای برای اسکن اندازه و شکل دست افراد استفاده می‌کند و همچنین موقعیت مکانی فرد را تعیین می‌کند.

این الگو‌ها باید در هر دفعه که سیستم دست فرد را اسکن می‌کند، شناسایی شود. در راستای هک کردن این سیستم، محققان امنیتی آلمانی یک مدل مومی دست تولید کرده‌اند که می‌تواند برای شکست سیستم احراز هویت استفاده شود.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.