امنیت سایبری؛ اولویت اول صنعت حمل و نقل هوایی

کمیته رکن چهارم – بر اساس گزارش شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی هوایی سیتا، سرمایه گذاری در حوزه امنیت سایبری به یکی از اولویت های این صنعت بدل شده است.

 شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی و مخابراتی در حوزه حمل و نقل هوایی، سیتا (SITA)، اخیرا طی گزارشی، سرمایه گذاری در زمینه امنیت سایبری را اولویت اصلی بسیاری از شرکت های فعال در این حوزه اعلام کرده است.

فرودگاه ها و خطوط هوایی همواره میان سفرها، از دقیق ترین آزمون های امنیتی فیزیکی، برخوردارند و تقریبا، همه چیز مورد بازرسی قرار می گیرد. با این وجود، توسعه این صنعت در عصر حاضر، بدین معنا است که تهدیدات و خطرات، فقط به موارد فیزیکی ختم نمی شوند و می توانند ماهیت آنلاین نیز داشته باشند.

در طول سال گذشته، بسیاری از شرکت های هواپیمایی و فرودگا های جهان، هدف حملات سایبری قرار گرفته اند کهسبب نفوذ، سرقت اطلاعات و اختلال در زیرساخت های این صنعت شده است.

امروزه، شرکت های هوایی، بیش از هر زمان دیگری، برای حفاظت از داده های شخصی میلیون ها مسافر و زیرساخت های حیاتی خود، در برابر هکرها و حملات سایبری، احساس فشار می کنند. همین امر، سبب افزایش سرمایه گذاری طرف های ذی نفع در این زمینه و تبدیل آن به یک اولویت در میان چالش های موجود، شده است.

صنعت حمل و نقل هوایی، در حال تقویت فعالانه توان دفاعی خود در برابر تهدیدات موجود در فضای مجازی است. از روش ای به کارگرفته شده توسط متخصصان در این زمینه می توان به توسعه دیوارهای دیجیتال دفاعی، توسعه روش های پیشگیرانه و توسعه سازوکاری موثر برای نظارت و مدیریت تهدیدات، اشاره کرد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.