کنترل حافظه سیستم توسط مایکروسافت

کمیته رکن چهارم – در آینده‌ی نزدیک بخشی از حافظه‌ی رایانه کاربر، به منظور دریافت به‌روزرسانی‌های آینده، رزرو خواهد شد.

 شرکت مایکروسافت معمولاً به صورت سالانه بروزرسانی‌های بزرگی را برای ویندوز ۱۰ منتشر می‌کند. هر کدام از این بروزرسانی‌ها نیز به اندازه‌ای حجیم هستند که چند گیگابایت از ابزار ذخیره‌سازی کاربر توسط آن اشغال می‌شود.

به تازگی در وبگاه مایکروسافت پستی منتشر شده است که بر اساس آن، در هنگام دریافت بروزرسانی سالانه‌ی، ۷ گیگابایت از حافظه‌ی سیستم کاربران به طور پیش‌فرض رزرو شده و غیرقابل استفاده می‌گردد.

بر اساس ادعای مایکروسافت، بخش اشغال شده به منظور نگهداری بروزرسانی‌های آینده، برنامه‌ها، فایل‌های موقت و کش‌های سیستم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که میزان حافظه‌ی رزرو شده در آینده ممکن است تغییر کند. این موضوع به ویژگی‌هایی مانند تعداد قابلیت‌های فعال شده یا زبان‌های نصب شده است.

از طرفی باید یاد آورد شد که بسیاری از رایانه‌ها یا لپ‌تاپ‌ها امروزی تنها ۶۴، ۱۲۸ یا در نهایت ۵۱۲ گیگابایت حافظه داشته و ویژگی مذکور ممکن است بخش عظیمی از حافظه‌ی سیستم را در اختیار خود بگیرد.

کارشناسان معتقدند با وجود این که اعمال محدودیت یاد شده برای بسیاری از افراد ناراحت‌کننده خواهد بود؛ اما اصلی‌ترین دلیلی که باعث می‌شود تا مردم از دریافت بروزرسانی‌ها خودداری کنند، نیاز به پاک‌سازی مداوم حافظه برای نوبت‌های آینده است. به علاوه آن‌ها به مشکل به وجود آمده در اکتبر ۲۰۱۸ اشاره کردند که باعث شد بسیاری از کاربران به علت دریافت بروزرسانی، فایل‌های ذخیره شده خود را از دست بدهند.

مسئله یاد شده به خصوص در هنگام انتشار بروزرسانی‌های ماه اکتبر مشاهده شده است و این اقدام می‌تواند مشکل به وجود آمده را برطرف سازد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.