فرماندهی از هر نقطه ای در جهان

کمیته رکن چهارم – ارتش آمریکا در حال توسعه نرم‌افزاری است که امکان مدیریت میدان نبرد در هر نقطه‌ای از جهان را برای فرماندهان فراهم می‌کند.

 به نقل از «armytimes»؛ ارتش آمریکا به تازگی نرم‌افزاری به نام تیتان (TITAN) را آزمایش کرده‌اند که به فرماندهان اجازه می‌دهد تصاویر تهیه شده از میدان‌های جنگ را در سراسر جهان و مناطق دورافتاده، از پایگاه مرکزی مشاهده کنند.

واحدهای هشتاد و دوم نیروی هوایی، چهارم پیاده‌نظام، شصت و دوم گردان سیگنال اعزامی و دوم سوار نظام، نرم‌افزار مذکور را مورد آزمایش قرار داده‌اند. این برنامه همچنان در مرحله بتا قرار دارد.

فلورا مارشال (Flora Marshall)، مدیر تولید مرکز پشتیبانی فرماندهی مأموریت گفت:

 کاربران تایتان می‌توانند مکان‌های مختلف در جهان را مشاهده کرده، محل سربازهای خود را با کدهای رنگی مشخص کنند. این ابزار امکان چت، ارسال پیام و محتوا، بایگانی گزارش وضعیت و ایجاد فهرست‌های توزیع شده را فراهم می‌آورد.

 

نرم‌افزار تیتان در حالی که تصویری از عملیات مشترک را برای یک یا چند منطقه عملیاتی به اشتراک می‌گذارد و امکان ارتباطات دقیق‌تر را فراهم می‌کند.

تیتان از زیرساخت‌های شبکه «Blue Force Tracking» فعلی استفاده کرده، امکان ردیابی ده‌ها هزار وسیله نقلیه نیروی زمینی و تفنگداران دریایی که از بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فرماندهی مبارزه مشترک استفاده می‌کنند را فراهم می‌آورد.

برنامه‌ی بالا تنها به یک رایانه‌ی امن نیاز داشته و هیچ‌یک از تجهیزات اضافی را نیاز ندارد.

مارشال ادامه داد:

 نرم‌افزار یاد شده، قابلیت‌های ارتباطاتی و ابزارهایی را که سربازان مشابه آن‌ها را در دنیای تجاری دیده و استفاده کرده‌اند، مستقیماً به سطح تاکتیکی وارد می‌کند.

 

نرم‌افزار جدید تیتان اجازه می‌دهد افرادی که پایگاه مرکزی یا دیگر سطوح فرماندهی قرار دارند با استفاده از تصاویر عملیات را بهتر و سریع‌تر مدیریت کنند. نمونه اولیه این برنامه در آگوست ۲۰۱۸ به وجود آمد و انتظارمی رود در فوریه ۲۰۱۹ مورد آزمایش قرار گیرد. پس از آن قابلیت‌هایی که باید به بستر موردبحث اضافه شوند و زمان نهایی عرضه دستاورد مذکور معین می‌گردد.

در انتهای دیگر زنجیره‌ی فرماندهی مأموریت، توسعه‌دهندگانی که با مرکز ارتباطات الکترونیکی فرماندهی مهندسی، توسعه و تحقیقات نیروی زمینی آمریکا واقع در شهر آبردین پروو گاراوند مریلند همکاری می‌کنند؛ روش‌هایی را به منظور ایجاد تجهیزات فرماندهی عملیات قدرتمندتر، قابل‌حمل‌تر و کوچک‌تر پیدا کرده‌اند.

برای مثال می‌تواند به «Expeditionary Command Post shelter» اشاره کرد که اتاقکی ۶ متری یکپارچه شده با منابع برق، تهویه هوایی، کابل‌های شبکه و سیستم پخش ویدئویی است. این اتاقک را می‌توان بر پشت یک کامیون یا توسط یک بالگرد حمل کرد.

یکی دیگر فناوری‌های ایجاد شده، «Light-Mobile Command Post» نام دارد. این دستاورد نیز ترکیبی از چادر و میز است که پشت خودروی نظامی هاموی (Humvee) نصب می‌شود. این بستر به نمایشگرهای نظارتی، شبکه‌های رادیویی و رایانه مجهز است.

علاوه بر موارد بالا پژوهشگران نمونه‌های کوچک و متوسط همه‌ی انواع خودروهای خارج جاده (terrain vehicles)، به خصوص «Polaris MRZR» را روی وسایل نقلیه یاد شده نصب‌کرده‌اند. تمرکز این اقدامات روی ارائه عملیات‌های هوایی به همراه با یک پست فرماندهی کوچک و کاملاً مجهز است.

راه‌کارهای بالا امکان گرفتن تصاویر از رویدادهای میدان مبارزه، موارد به سرعت در حال تحول و ارسال آن‌ها به مرکز فرماندهی است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.