موفقیت دانشگاه کانزاس در مسابقه ملی امنیت سایبری

کمیته رکن چهارم – دانشگاه ایالتی کانزاس مسابقه ملی امنیت سایبری، به‌عنوان یکی از بهترین گروه‌های کارآموز دفاع سایبری در آمریکا، انتخاب شد.

دانشگاه ایالتی کانزاس در حال حاضر رسماً جایگاه یکی از بهترین گروه‌های کارآموزان دفاع سایبری در آمریکا است. در ماه دسامبر سال قبل، باشگاه دفاع سایبری دانشگاه دومین مقام کشوری و اولین مقام منطقه‌ای به میزبانی وزارت انرژی ایالات‌متحده را کسب کرد. دانشجویان این دانشگاه در مقابل ۷۰ تیم از ۲۴ ایالت در آزمایشگاه ملی آرگون (Argonne) در شیکاگو، یکی از ۷ سایت برگزاری مسابقه رقابت کردند.

طبق اعلامیه مطبوعاتی دانشگاه کانزاس، تیم باشگاه از یک شبکه حمل‌ونقل نفت شبیه‌سازی شده، یک سیستم تحویل قدرت و یک سیستم محاسباتی با کارایی بالا در برابر حملات ایجاد شده به‌وسیله کارشناسان آزمایشگاه ملی، بخش خصوصی و گارد ملی دفاع کرد.

بریان آنشاتز (BreAnn Anshutz)، رئیس باشگاه مسئول راه‌اندازی یک سرور پست و کمک به وب‌سایت برای رقابت «CyberForce» بود.

آنشاتز در گفتگو با «Central Standard» به میزبانی جینا کافمن (Gina Kaufmann) گفت:

 مشاهده ایده‌های مختلف از سوی تیم‌ها بسیار عالی است؛ نحوه انجام کارهای مختلف و نوعی همدردی؛ بله ما واقعاً شب قبل نخوابیدیم، اما این کار را انجام می‌دهیم چون آن را دوست داریم.

 

جرائم اینترنتی تهدیداتی روبه‌رشد برای هر فرد یا شرکتی هستند که از کامپیوتر استفاده می‌کند. در ۵ سال گذشته، مرکز شکایت جرائم اینترنتی اف‌‌بی‌آی با حدود ۱٫۵ میلیون شکایت شامل ۵٫۵ میلیارد دلار تلفات عمومی و خصوصی مواجه شد.

بر اساس وب‌سایت CyberForce، باشگاه دفاع سایبری دانشگاه کانزاس و دیگر رقبای ملی دانشجویان علاقه‌مند را در حوزه امنیت سایبری با امید به پر کردن تقریباً ۱٫۵ میلیون فرصت شغلی در این زمینه در سال ۲۰۱۹ تشویق می‌کنند.

آنشاتز به محبوبیت روزافزون شرکت‌های بزرگ اشاره کرد و تیم‌های قرمز را برای امنیت سایبری اضافی در نظر گرفت. او اعلام کرد که این گروه‌ها دائماً سعی می‌کنند شبکه شرکت خودشان را برای حفظ تیم آبی یا مدافعان نقض کنند.

رئیس باشگاه دفاع سایبری دانشگاه کانزاس اظهار داشت:

 حضور در یکی از این تیم‌ها کار سرگرم‌کننده‌ای است که بسیاری افراد در باشگاه پس از کالج دوست دارند، اما خوب می‌دانند که باید این کار کاملاً مورد بررسی قرار گیرد. در باشگاه ما، بسیاری از چیزهای سخت در مورد اصول اخلاقی پس از هک شدن وجود دارد. اعضا باید به قوانین احترام بگذارند.

 

او خطاب به کافمن گفت:

 ما برای هکرهای در حال آموزش مشخص می‌کنیم که باید برای نقض هر سیستمی اجازه کتبی داشته باشند. من خیلی کم در مورد کامپیوترها می‌دانم، اما از همان ابتدای کار به عنوان یک دانشجوی تازه‌وارد در مورد باشگاه کنجکاو بودم. آنچه فهمیدم این است که دانشجویان رشته‌های مختلف مانند اقتصاد، تجارت و موسیقی به سمت باشگاه جذب می‌شوند و با کنجکاوی کمتر و بیشتر شروع به کار می‌کنند.

 

وی افزود:

 اگر شما یک کارمند بزرگ هستید، شاید در مورد موضوعی تصمیم بگیرید که بعدها در صورت عدم تمایل به تمرکز روی آن به شخصیت امنیت سایبری شما کمک کند. من قبل از ورود به باشگاه، شاید ۱۰ خط کد نوشتم؛ اما این موضوع را رها نکردم و در حال حاضر ارشد علوم کامپیوتر هستم.

 

آنشاتز خاطرنشان کرد:

 

یکی از مواردی که از من در باشگاه جدا شد، توانایی ورود به موضوع و خروج با علم بسیار زیاد در مورد آن بود، حتی اگر تا ۲ هفته قبل در موردش نمی‌دانستم. همه چیز در سر من بود. من می‌دانستم که شاید این بار موفق نشوم، اما احتمال می‌دادم که بار بعدی به موفقیت برسم؛ بنابراین ادامه دادم و این موضوع برای من جالب شد.

 منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.