محققان که پیشگویی می‌کنند

کمیته رکن چهارم – محققان می‌توانند پست‌هایی را که قرار است منتشر کنید را حدس بزنند.

طبق اطلاعیه‌های منتشرشده محققان می‌توانند متوجه شوند شما چه پستی را روی شبکه اجتماعی منتشر خواهید کرد، حتی اگر آنلاین نباشید.

محققان دانشگاه ورمونت (Vermont) و دانشگاه آدلاید (Adelaide) می‌گویند، از ارتباطات شما با دوستانتان و سیر رفتاری شما در شبکه‌های اجتماعی پست‌های آینده شما را حدس می‌زنند. این کارشناسان در آزمایش‌های خود تا ۹۵ درصد موفق ظاهر شدند.

در بخش دیگری از این تحقیقات آمده است که کارشناسان درصورتی‌که حتی اگر حساب کاربری شبکه اجتماعی نداشته باشید از آنالیز رفتار دوستان شما تشخیص می‌دهند که در آینده چه مطالبی منتشر خواهید کرد.

به زبان ساده‌تر حریم خصوصی دیگر بی‌معنا بوده  و به‌آسانی قابل‌نقض است. همچنین دوستان شما نیز می‌توانند حلقه‌ای برای نقض حریم خصوصی شما باشند. درواقع حریم خصوصی شما روی شبکه‌های اجتماعی از روی پست‌های دوست شما نقض می‌شود و این موضوع کار بسیار پیچیده‌ای است که برخی شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر می‌توانند آن را انجام دهند.

این آنالیز روی ده دوست صمیمی افراد صورت گرفته و با تمرکز روی آن‌ها محققان به نتایج مطلوب دست‌یافته‌اند.

تحقیقات صورت گرفته توسط محققان دانشگاه ورمونت (Vermont) و دانشگاه آدلاید (Adelaide)، طی گزارشی در مجله « Nature Human Behavior» منتشرشده است. در جریان این تحقیقات آنالیزهای دقیقی روی ۳۰٫۸ میلیون توییت از ۱۳۹۰۵ هزار اکانت صورت گرفته که نتیجه آن ۹۵ درصد موفقیت‌آمیز گزارش‌شده است.

در بخشی از اظهارات محققان امنیت سایبری آمده است که این موضوع با استفاده از یادگیری ماشین طراحی‌شده است.

یکی از این کارشناسان به نام جیم باگرو (Jim Bagrow) در اظهاراتی تأمل‌برانگیز عنوان کرد که حتی اگر سعی کنید حریم خصوصی خود را ایمن نگاه‌دارید و از شبکه‌های اجتماعی به دورباشید، دوستانتان این حریم را به‌طور غیرمستقیم نقض کرده و از روی فهرست دوستان نزدیک می‌توان فهمید چه کسی چه ایده و عقیده‌ای دارد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.