تامین و بروزرسانی روبات های نیروی زمینی آمریکا

کمیته رکن چهارم – نیروی زمینی آمریکا به منظور تأمین نیازهای روباتیک خود، با شرکت Endeavor Robotics قرارداد امضا کرد.

شرکت آمریکایی «Endeavor Robotics» که در زمینه ارائه وسایل نقلیه بدون سرنشین در سطح جهان پیش‌رو است، به تازگی قراردادی ۵ ساله را به ارزش ۳۲٫۴ میلیون دلار با نیروی زمینی این کشور امضا کرد. هدف این قرارداد ارائه خدمات و تجهیزات به میزان نامحدود در مدت زمان یاد شده است.

هدف این قرارداد تأمین قطعات و خدمات تعمیر و نگهداری برای روبات‌های زمینی و کوچک «FirstLook»، سامانه‌های روباتیک «PackBot» و «Kobra» است. همچنین این شرکت به کارکنان بخش فروش تجهیزات نظامی آمریکا به دولت‌های خارجی آموزش می‌دهند. روبات‌های تولید شده توسط این شرکت، در مأموریت‌های نیروی زمینی آمریکا کاربردهای گسترده‌ای را مانند خنثی سازی بمب و شناسایی محیط دارند.

تام فراست (Tom Frost)، مدیر شرکت یاد شده گفت:

 ما به علت به دست آوردن این فرصت که می‌توانیم در حفظ آمادگی تجهیزات نیروی زمینی آمریکا به آن‌ها کمک کنیم، خرسند هستیم. بروزرسانی روبات‌ها با جدیدترین فناوری‌ها، امکان همکاری بیشتر میان سامانه‌ها، افزایش سطح خودمختاری، کنترل و بهبود توانانی اپراتورها را فراهم می‌آورد.

 

شرکت Endeavor Robotics از سال ۲۰۰۲ وظیفه‌ی تأمین نیازهای روباتیک نیروی زمین آمریکا و دیگر بخش‌های ارتش آن را بر عهده داشته است. محصولات این شرکت تاکنون بیش از ده‌ها هزار بمب کنار جاده‌ای (IED) را در سراسر جهان شناسایی کرده‌اند.

شرکت یاد شده همچنین در اواخر سال ۲۰۱۷، برنده برنامه‌ی «MTRS Inc II» نیروی زمینی شد و توانست بودجه‌ای ۱۵۸ میلیون دلاری را به منظور توسعه روبات‌هایی با وزن متوسط به دست آورد. هدف این تجهیزات حفاظت از سربازان در برابر تهدیدات گوناگون است. این شرکت همچنین تاکنون بیش از ۷ هزار روبات مختلف را به حداقل ۵۵ کشور جهان فروخته است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.