رکوردشکنی آمار جرائم مربوط به ارزهای رمز پایه در سال ۲۰۱۸

کمیته رکن چهارم – بر اساس آخرین داده‌های آماری، رکورد حجم جرائم سایبری مربوط به ارزهای رمز پایه، در سال میلادی ۲۰۱۸، شکسته شد.

شرکت سایفر تریس (CipherTrace)، در جدیدترین گزارش ضد پول‌شویی خود، اعلام کرد که آمار وقوع جرائم مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال، در سال ۲۰۱۸ به بالاترین رکورد خود رسیده است.

بر اساس این گزارش، آمار خسارت جرائم حوزه ارزهای دیجیتال، در سال ۲۰۱۸، به ۱٫۷ میلیارد دلار رسیده است. این افزایش در حالی به وقوع پیوسته است که بازار ارزهای دیجیتال با افت و رکود مواجه شده است.

در میان فعالیت‌های مجرمانه این عرصه، سرقت‌های هکری با حجم ۹۵۰ میلیون دلار، بیشترین سهم را در میان این جرائم داشته است. این مبلغ مبین افزایش ۳٫۶ برابری حملات سایبری یاد شده نسبت به سال ۲۰۱۷ است.

علاوه بر این، سهم جرائمی چون کلاه‌برداری سایبری و بسترهای تبادل جعلی نیز در حوزه ارزهای دیجیتال، طی سال ۲۰۱۸، ۷۲۵ میلیون دلار ارزیابی شده است.

این گزارش، در ادامه، به معرفی برخی از تهدیدات بزرگ و مطرح موجود برای امنیت مبادلات مبتنی بر ارزهای رمز پایه پرداخته است:

•    تعویض سیم‌کارت:

یک روش سرقت هویت است که در آن با به دست گرفتن کنترل دستگاه تلفن همراه قربانی، به کیف پول الکترونیک و مبادلات مالی وی دسترسی پیدا می‌کنند.

•    غبار رمزنگاری:

شکل جدیدی از اسپم بلاکچین است که با ارسال ارزهای دیجیتال از منابع شناخته‌شده پول‌شویی، موجب تخریب اعتبار گیرنده می‌شود.

•    دور زدن تحریم‌ها:

برخی کشورها و دولت‌ها که از سوی جامعه جهانی تحریم شده‌اند، می‌توانند از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی، استفاده کنند.

•    نسل جدید کریپتو میکسرها:

نسل جدید خدمات پولشویی در فضای دیجیتال که مبدأ ارزهای دیجیتال ارسال شده به حساب‌های مقصد را غیرقابل‌شناسایی می‌کنند، با کارآمدی بیش از گذشته در حال فعالیت هستند.

•    سرقت ارزهای دیجیتال در مقیاس دیتاسنتر:

در ماه‌های اخیر، برخی موارد نفوذ به برخی دیتاسنترهای بزرگ که در حال استخراج بیت کوین در مقیاس بسیار وسیعی بوده‌اند، گزارش‌شده است.

•    معاملات خارج از زنجیره:

این ترفند، امکان انتقال پول‌های دیجیتالی به صورت ناشناس و خارج از زنجیره بلاکچین را ممکن می‌سازد.

•    سکه‌های پایدار غیرمتمرکز:

نوعی از توکن‌های پایدار شده هستند که می‌توانند برای دشوار ساختن روند تعقیب مبدأ و مقصد ارز در معاملات، استفاده شوند.

•    باج افزارهای سرقت ارزرمزها:

این نوع از باج افزارها، ابزار دیجیتال مخرب جدیدی هستند که از سوی هکرها منتشر می‌شوند. این ابزار، کیف پول الکترونیک را خالی می‌کنند و در حالی که اطلاعات سیستم را گروگان گرفته‌اند، کلیدهای دسترسی به حساب‌های دیجیتال قربانی را نیز بر می‌دارند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.