تولید قطعات الکترونیکی از جنس لاستیک

کمیته رکن چهارم – پژوهشگران نسل جدیدی از مدارهای الکترونیکی قابل‌انعطاف و کشسان را به وجود آوردند که از جنس لاستیک ساخته شده است.

پژوهشگران دانشگاه هاستون به تازگی اعلام کرده‌اند به پیشرفت بزرگی در زمینه قطعات الکترونیک قابل کشسان و انعطاف‌پذیر دست یافته‌اند. این افراد موفق به تولید مواد نیمه‌هادی‌ لاستیکی، شامل قطعات الکترونیکی یکپارچه، مدار منطقی و آرایه‌ای از حسگرهای پوستی، شده‌اند.

چانجیانگ یو (Cunjiang Yu)، استادیار مهندسی مکانیک دانشگاه هاستون شرح داد، دستاورد بالا می‌تواند پیشرفت‌های مهمی را در زمین ابزارهای هوشمند مانند پوست روباتیک، ایمپلنت‌های بیولوژیکی و رابط‌های کاربری انسان و ماشین به وجود آورد.

وی توضیح داد، مفهوم یاد شده در زمینه سرعت حرکت الکترون ها، یکپارچگی قطعات الکترونیکی و سرعت انتقال اطلاعات بهبود حاصل می‌کند.

مقام یاد شده افزود، گروه آن‌ها قطعات الکترونیکی یکپارچه کاملاً لاستیکی را از نیم هادی‌های لاستیکی با سطح بالای پویایی به وجود آوردند. این کار با تزریق نانولوله‌های کربنی فلزی در نیمه‌های لاستیک صورت گرفت. حامل‌های این قطعات از قابلیت تحرک پذیری بالایی برخوردار هستند.

ویژگی تحرک پذیری حامل یا سرعتی که الکترون‌ها می‌توانند از بستر یک ماده عبور کنند، برای ابزارهای الکترونیکی امروزی یک خصیصه‌ی حیاتی به شمار می‌آیند؛ زیرا از آن برای قویت جریان در ترانزیستورهای نیمه‌هادی بهره گرفته می‌شود.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.