رونمایی از سخت‌افزار ۵G اینتل

کمیته رکن چهارم – اینتل، از سخت‌افزارهای مخصوص نسل پنجم اینترنت همراه خود در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد.

اینتل، یک کارت شتاب‌دهنده قابل‌برنامه‌ریزی نسل پنجم اینترنت همراه را در کنگره جهانی موبایل امسال (MWC 2019) در بارسلونا به نمایش گذاشت. این شتاب‌دهنده، «Intel® FPGA PAC N3000» نام دارد و با توجه به نیازهای ارائه‌دهندگان خدمات نسل پنجم ساخته‌شده است. این محصول قابلیت‌هایی مختلفی را برای شبکه‌های نسل پنجم و شبکه‌های دسترسی رادیویی مجازی فراهم می‌کند.

با مطرح شدن هر چه بیشتر خدمات و برنامه‌های نسل پنجم، نیاز به سخت‌افزارهایی که دارای تأخیر پایین هستند، برای پاسخگویی به نیازهای ارائه‌دهندگان خدمات همیشه وجود خواهد داشت.

شاخص شبکه‌های بصری سیسکو پیش‌بینی می‌کند که ترافیک پروتکل اینترنت جهانی طی ۵ سال آینده ۳ برابر خواهد شد. این امر همراه با افزایش استفاده از دستگاه‌های اینترنت اشیا و درک بیشتر محاسبات پیشرفته از سوی سازمان‌ها منجر به معرفی سخت‌افزار خاص نسل پنجم می‌شود.

سخت‌افزار یاد شده، به اپراتورهای خدمات تلفن همراه اجازه می‌دهد، سرعت انتقال ترافیک شبکه‌ی خود را تا یک صد گیگابیت در ثانیه افزایش دهند. این کار با حمایت از حافظه ۱۴۴ مگابایتی «QDR IVC» در برنامه‌هایی با عملکرد بالا صورت می‌گیرد.

رون پارکر (Ron Parker)، معمار اصلی در «Affirmed Networks» با انتشار بیانیه‌ای در مورد فعالیت خود با کارت جدید نسل پنجم اینتل اظهار داشت:

 

نسل پنجم، یک فناوری متغیر است و به زیرساخت مجازی‌سازی شبکه پیشرفته همراه با معماری نرم‌افزاری سریع نیاز دارد.

 

پارکر خاطرنشان کرد:

 

ما با کار روی کارت جدید اینتل، یک راه‌حل بومی ابری را برای هسته نسل پنجم و EPC -به عنوان اولین راه‌حل مناسب برای سوکت ۱۰۰ گیگابایتی پردازنده مرکزی- توسعه دادیم. تسریع FPGA به ما اجازه می‌دهد تا پردازش داده‌ها به ۵۰ درصد منابع کمتر از پردازنده مرکزی نیاز داشته باشند. این موضوع فضای رشد قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد.

 

کارت FPGA PAC N3000، شامل ۱٫۱ میلیون عنصر منطقی، همراه با ۲ آداپتور شبکه «XL710» برای پردازش بسته‌ها است. به گفته اینتل، این کارت در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۹ در دسترس قرار می‌گیرد.

در کنگره جهانی موبایل امسال، اینتل نیز اعلام کرد که آخرین سیستم روی یک تراشه (SoC) به نام «Hewitt Lake» در دست طراحی است. این تراشه، بخشی از طیف میکرو سرور چندهسته‌ای ۶۴ بیتی «Xeon» اینتل خواهد بود؛ این طیف از محصولات ۱۴ نانومتری اولین بار در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شدند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.