حذف اخبار جعلی از فیس‌بوک سه سال طول کشید

کمیته رکن چهارم – بی‌توجهی فیس‌بوک به ضرورت حذف اخبار جعلی و دروغین تا بدان حد افزایش‌یافته که حذف این اخبار در کشور مولداوی برای فیس‌بوک در حدود سه سال طول کشیده است.

به دنبال انتقادهای شدید از فیس‌بوک به علت انتشار اخبار جعلی گسترده توسط مقامات سیاسی کشورهای اروپایی و آمریکا، مدیران این شبکه اجتماعی ضمن استخدام تعدادی کارمند بدین منظور از هوش مصنوعی هم برای پاک کردن اخبار جعلی بهره گرفتند.

اما این تلاش‌ها به دلیل شدت آلودگی فیس‌بوک و همین‌طور اهمال و بی‌توجهی مدیران این شرکت به ضرورت حذف اخبار جعلی چندان مؤثر نبوده و مقابله با این مشکل برای فیس‌بوک تنها در کشور مولداوی سه سال زمان برده است.

برخی برنامه نویسان و توسعه‌دهندگان در کشور مولداوی به‌تازگی افشا کرده‌اند که فیس‌بوک برای حذف تعدادی خبر دروغین و غیرواقعی از سایت خود سه سال وقت صرف کرده است. این افراد می‌گویند با طراحی افزونه‌ای به نام Trolless موفق به ایجاد یک پایگاه داده از حساب‌های کاربری جعلی کشور مولداوی در فیس‌بوک شده و این اطلاعات را از سال ۲۰۱۶ در اختیار فیس‌بوک گذاشته‌اند.

آن‌ها افزوده‌اند اما فیس‌بوک هیچ توجهی به این موضوع نشان نداد تا سرانجام این افراد توانستند در ژانویه سال ۲۰۱۹ با یکی از کارکنان فیس‌بوک به‌طور مستقیم تماس برقرار کنند تا وی برای این کار اقدام کنند. به دنبال انتشار این خبر فیس‌بوک اعلام کرده که در این زمینه تحقیق خواهد کرد.

منبع: تسنیم

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.