راه اندازی شتاب دهنده فناوری توسط دارپا

کمیته رکن چهارم – سازمان دارپا، به منظور افزایش سرعت تحقیق و توسعه فناوری‌ها، قصد دارد الزامات مدیریت حمایت از کسب‌وکارهای کوچک را تغییر دهد.

تحقیقات نوآورانه و انتقال فناوری کسب‌وکارهای کوچک (SBIR/STTR)، به عنوان برنامه‌ اصلی مشارکت شرکت‌های کوچک در طرح تحقیق و توسعه فدرال شناخته می‌شود. با وجود این، الزامات آن برای مدیریت چنین برنامه‌هایی، در طول دهه‌های گذشته، تغییری نکرده است.

سازمان دارپا، به منظور ادامه پیدا کردن چرخه‌ علم و فناوری در سراسر جهان، قصد دارد روند تحقیقات نوآورانه و انتقال فناوری کسب‌وکارهای کوچک را تغییر داده، فرصت‌های موجود را که تاکنون، تنها به صورت مستقیم ازسوی وزارت دفاع آمریکا ارائه می‌شد، به خارج از چرخه‌ فعلی، عرضه کند. این انتظار وجود دارد که با بهره‌مندی از طرح جدید دارپا، زمان کلی از اعلام طرح، تا بستن قرارداد، کاهش پیدا کند و سرعت توسعه‌ فناوری افزایش یابد.

پیش از تغییر، خط زمانی تأمین بودجه تحقیقات نوآورانه و انتقال فناوری به صورت مستقل از برنامه‌های اولیه دارپا، مدیریت شد. این مسئله باعث گردید تا کسب‌وکارهای کوچک، از مزایای ادغام در جوامع توسعه دهنده برنامه‌های کاربردی، بهره‌مند شوند. همچنین این سازمان، اقداماتی برای کاهش زمان مورد نیاز و سرعت دادن به یکپارچگی برنامه‌ها، انجام خواهد داد. برای نمونه، هنگامی که شایستگی و امکان‌پذیری یک طرح عملی، یا فناوری اثبات شد، بلافاصله پیش‌نیازهای آن، در اختیار پژوهشگران، قرار خواهد گرفت.

دارپا همچنین قصد دارد نامزدهای فاز دوم پروژه‌ بالا را -که از یک راهبرد ورود به بازار مناسب، بهره می‌برند- شناسایی کند؛ تا آن‌ها در یک شتاب‌دهنده تجاری جدید، شرکت نمایند. شتاب‌دهنده این سازمان، منابع مالی اضافی را به‌منظور استخدام یک کارآفرین، یا توسعه‌دهنده کسب‌وکار، فراهم می‌کند. این افراد، از فعالیت‌های گروه‌های برگزیده در زمینه برنامه‌ریزی مشارکت مشتری، تجزیه‌وتحلیل بازار، آینده‌نگری، مسائل اقتصادی، توسعه راهبردی ایمن و بسیاری موارد دیگر، حمایت خواهند نمود.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.