حمله باج افزاری به نیویورک و خاموشی بسیاری از بخش‌های خدماتی در این شهر

کمیته رکن چهارم – حملات گسترده باج افزاری به مرکز شهر نیویورک، سبب شده است بسیاری از سامانه‌های خدمات اجتماعی در این شهر از دسترس خارج شوند.

مقامات این شهر، بروز حملات گسترده باج افزاری را تأیید کرده و اعلام کرده‌اند به دنبال حل مشکلات هستند. سامانه اسناد هویتی این شهر، از جمله سامانه ثبت ازدواج، طلاق، ولادت و مرگ جزو سامانه‌هایی است که در اثر حمله باج افزاری به این شهر، مسدود شده است و هکرها اعلام کرده‌اند تا زمان پرداخت پول، آن‌ها را بازگشایی نخواهند کرد.

همین مسئله سبب شده است تا مردم این شهر، ناچار باشند برای ثبت ازدواج خود، به شهرهای اطراف نیویورک مراجعه کنند. شهردار آلبانی، پایتخت نیویورک در این زمینه گفت: «آلبانی، یک حمله باج افزاری بسیار گسترده را تجربه کرده است. ما در حال تخمین زدن حجم خرابکاری‌های صورت گرفته هستیم.»

پلیس این شهر نیز در اثر حمله صورت گرفته، تحت تأثیر قرار گرفته و برخی خدمات و دسترسی‌های پلیس که از طریق اینترنت انجام می‌شده است، از دسترس خارج است. همچنین رایانه‌هایی که در اختیار سامانه نیروهای گشتی و ثبت تصادفات بوده است نیز آسیب‌دیده و قفل‌شده‌اند.

مقامات آمریکایی هنوز در مورد علت و عوامل احتمالی این حمله، سخنی به میان نیاورده‌اند اما برخی منابع ناشناس از احتمال دست داشتن هکرهای ایرانی در این حمله، حرف می‌زنند. پیش‌ازاین نیز، وزارت دادگستری آمریکا، دو هکر ایرانی را به جرم انجام حملات باج افزاری به شهرهای مختلف آمریکا، تحت تعقیب قضایی قرار داده بودند و برای آن‌ها، کیفرخواست صادر کردند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.