به‌روزرسانی ویندوز با سازوکاری تازه

کمیته رکن چهارم – حداقل حافظه لازم برای نصب ویندوز ۱۰ به ۳۲ گیگابایت افزایش یافت.

امسال مایکروسافت اعلام کرد با هدف کاستن از بروز مشکلات ناشی از کافی نبودن حجم فضای آزاد، نزدیک ۷ گیگابایت از درایو ویندوز را به آپدیت‌ها اختصاص می‌دهد. هرچند این تصمیم سودمند به نظر می‌رسد، اما برای تبلت ها و لپ تاپ‌های با حجم حافظه بسیار پایین دردسرساز شد. بدتر اینکه حالا مایکروسافت حداقل حجم حافظه مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۰ را از ۱۶ به ۳۲ گیگابایت افزایش داده است.

یکی از تبعات تصمیم اول مایکروسافت، غیر قابل استفاده شدن تبلت هایی بود که حجم حافظه بسیار محدودی داشتند. ظاهراً با هدف جلوگیری از تکرار این مشکل، مایکروسافت حداقل حافظه لازم برای ویندوز ۱۰ را به ۳۲ گیگابایت افزایش داده است تا دیگر شاهد عرضه لپ‌تاپ‌ها و تبلت های با تنها ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی نباشیم. همچنین این محدودیت در هنگام تلاش برای نصب نسخه‌های جدیدتر ویندوز ۱۰ می‌تواند مشکل‌ساز شود.

جالب اینکه مایکروسافت با نسخه ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰ حداقل حافظه لازم برای نصب این سیستم‌عامل را در هر دو نگارش ۳۲ و ۶۴ بیتی به ۳۲ گیگابایت افزایش داده است. با این کار مایکروسافت حداقل حافظه لازم برای نگارش ۳۲ بیتی را دو برابر و حداقل حافظه لازم برای نگارش ۶۴ بیتی را ۱٫۶ برابر افزایش داده است.

احتمالاً با این تغییر دیگر سازندگان لپ‌تاپ و تبلت قادر نخواهند بود محصولاتی با تنها ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه کنند و حالا مایکروسافت ۳۲ گیگابایت را به‌عنوان حداقل ممکن اعلام کرده است.

منبع: شهر سخت افزار

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.