اجلاس Build 2019: معرفی جایگزین مُدرن برای Command Prompt

کمیته رکن چهارم – برنامه جدید Windows Terminal تمامی کارکردهای ابزارهایی چون Command Prompt (CMD) ،PowerShell و Windows Subsystem for Linux) WSL) را در خود ارائه می‌کند.

آن‌طور که پیداست، کنفرانس Build امسال صحنه معرفی چندین ابزار جدید برای توسعه‌دهندگان خواهد بود. یکی از این ابزارهای جدید یک اپلیکیشن به نام  Windows Terminal برای خط فرمان (Command Prompt) است که مختص به ویندوز ۱۰ خواهد بود.

برنامه جدید Windows Terminal تمامی کارکردهای ابزارهایی چون Command Prompt (CMD) ،PowerShell و Windows Subsystem for Linux) WSL) را در خود دارد، بنابراین کارکرد آن روشن است. مایکروسافت می‌خواهد این برنامه فارغ از محیطی که می‌خواهند با آن کار کنند، یکی از مقصدهای توسعه‌دهندگان باشد. ازآنجایی‌که تلاش‌های مایکروسافت این روزها حول محور بهره‌وری است، Windows Terminal در مقایسه با سایر اپلیکیشن های تحت خط فرمان ویندوز با مزایایی همراه است. ازجمله این مزایا می‌توان پشتیبانی از اموجی ها را برشمرد.

خبر خوب اینکه Windows Terminal از اجرای هم‌زمان چندین زبانه (Tab) پشتیبانی می‌کند که به وضوح با استقبال توسعه دهنگان روبرو خواهد شد. همچنین این برنامه از پوسته‌ها برای شخصی‌سازی هرچه بیشتر پشتیبانی می‌کند. البته این قابلیت در ماه‌های آتی اضافه خواهد شد. از دیگر مزایای Windows Terminal می‌توان سرعت بالاتر، قابلیت‌های بیشتر و عملکرد بهتری در کار با فایل سیستم را برشمرد.

درست همانند هر قابلیت تازه دیگری، قرار نیست یک شبه Windows Terminal در دسترس کاربران قرار بگیرد اما در نهایت به مرور در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ قرار می‌گیرد. مایکروسافت در نظر دارد ماه آینده Windows Terminal را در اختیار کاربران عضو برنامه ویندوز اینسایدر قرار دهد. متأسفانه در حال حاضر هیچ‌گونه زمان‌بندی برای انتشار Windows Terminal اعلام نشده است، بااین‌حال می‌دانیم بخشی از آپدیت بعدی ویندوز ۱۰ خواهد بود که پاییز پیش رو منتشر می‌شود.

منبع: شهر سخت افزار

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.