مدیریت ارتباطات ماهواره ای با بستر ابری آمازون

کمیته رکن چهارم – شرکت آمازون با توجه به نیاز روزافزون به ارتباطات ماهواره‌ای، در حال راه‌اندازی ایستگاه‌های زمینی است تا ارتباطات مشتریان خود را در بسترهای ابری مدیریت کند.

شرکت آمازون قصد دارد با توجه به تقاضاهای روزافزون شبکه ارتباطات ماهواره‌ای، از طریق ایستگاه‌های زمینی خدمات وب خود (AWS Ground Station)، ارتباطات ماهواره‌ای کاربران را مدیریت و ذخیره کند.

همه‌ی مراکز یاد شده در نزدیکی مناطق بسترهای ابری آمازون در سراسر جهان قرار دارند تا انتقال داده‌ها به سرورها و زیرساخت‌های موردنظر در کمترین زمان ممکن است انجام گیرد. این خدمات تنها در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که مشترک بسترهای ابری آمازون باشند.

شرکت‌هایی که کسب‌وکار آن‌ها بر پایه خدمات ماهواره‌ای است، نیاز به تأمین زیرساخت‌های گران‌قیمت دارند. به علاوه به منظور برقراری ارتباط، آنتن‌های ماهواره‎ای باید در مکان‌هایی خاص ایستگاه‌هایی تأسیس و از آن‌ها نگهداری شود. اگر یک ماهواره در پایین‌ترین مدار زمین یا لئو (LEO) قرار داشته باشد و شرکتی نیز تنها از یک آنتن روی زمین بهره ببرد، باید برای انتقال داده‌ها و دریافت دستورهای جدید، صبر کند تا ماهواره به دور زمین چرخیده از بالای محل موردنظر عبور کند. به همین جهت معمولاً چندین آنتن در نقاطی کلیدی روی زمین نصب می‌گردد؛ اما این کار بسیار هزینه‌بر است.

هین هاوتورن (Shayn Hawthorne)، مدیرکل ایستگاه زمینی خدمات وب آمازون گفت:

 داده‌های ماهواره‌ای به مشتریان کمک می‌کنند تا به‌منظور بهبود زندگی انسان روی زمین، به اکتشاف فضا پرداخته، برنامه‌های کاربردی مختلفی ایجاد کنند؛ اما هزینه‌های بسیار زیاد و مشکلات ساخت و نگهداری از زیرساخت‌های حیاتی آن، قدرت و سرقت پردازش داده‌ها را کاهش می‌دهد.

 

هاوتورن ادامه داد:

 هدف بستر یاد شده، ایجاد ارتباطات ماهواره‌ای به‌گونه‌ای است که بتوان در همه‌جا به آن دسترسی پیدا کرد. همچنین استفاده از ایستگاه‌های زمینی ساده می‌گردد. در نتیجه شرکت‌های بیشتری می‌توانند به بهره‌برداری از داده‌های ماهواره‌ای روی آورند. به کمک ایستگاه‌های یاد شده، مشتریان می‌توانند از هر نقطه‌ای روی زمین و در هر زمان دلخواهی به داده‌های موردنیاز خود دسترسی داشته باشند. در نتیجه سرعت تولید برنامه‌های کاربردی که بر پایه اطلاعات ماهواره‌ای کار می‌کنند به شدت افزایش می‌یابد. در مقابل نیاز به خرید زیرساخت‌های گران‌قیمت، مدیریت و نگهداری آن‌ها از میان می‌رود.

 

ایستگاه زمینی آمازون از طریق یک رابط گرافیکی قابل مدیریت بوده، به کاربر اجازه می‌دهد به منظور برقراری ارتباطات ماهواره‌ای، فهرست زمانی آنتن را تنظیم کند. به علاوه اگر سازمانی که از این بستر استفاده می‌کند، یکی از مشترکان خدمات وب آمازون باشد می‌تواند داده‌ها را بلافاصله به مراکز داده آمازون منتقل کرده، با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، سرعت پردازش موردنیاز خود را افزایش دهند.

آمازون قصد دارد از طریق بستر یاد شده به طیف عظیمی از کسب‌وکارها از خرده‌فروشی‌ها گرفته تا شرکت‌های بزرگ لجستیکی خدمات ارائه دهد. این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری عظیمی روی حمل‌ونقل انجام می‌دهند، به کمک خدمات یاد شده می‌توانند بهتر از گذشته به پیش‌بینی الگوهای آب‌وهوا بپردازند. آن‌ها همچنین می‌توانند با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، مسیر حرکت کشتی‌ها، کامیون‌ها و هواپیما را رصد کنند. درنتیجه دید بهتری از کسب‌وکار خود به دست خواهند آورد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.