به پایان عمر Windows 7 نزدیک‌تر می‌شویم

کمیته رکن چهارم -بر طبق اعلام مایکروسافت این شرکت پشتیبانی از سیستم عامل Windows 7 را کمتر از شش ماه دیگر پایان خواهد داد و از ۲۵ دی به بعد، هیچ اصلاحیه امنیتی و پشتیبانی فنی برای این محصول ارائه نخواهد شد. بدین ترتیب Windows 7 پس از حدود ۱۰ سال بازنشسته خواهد شد.

البته مایکروسافت حاضر است بعد از پایان تاریخ مذکور به مدت سه سال خدمات پشتیبانی پولی برای نگارش‌های Pro و Enterprise این نسخه از Windows ارائه دهد. ولی برای اینکه حتی مؤسسات بزرگ هم به فکر استفاده از این روش نباشند و ترجیح دهند که سیستم عامل قدیمی خود را ارتقاء دهند، این شرکت قیمت‌های قابل توجهی را برای این خدمات در نظر گرفته است. بطور مثال، برای دریافت خدمات پشتیبانی ویژه به ۵ هزار کامپیوتر با سیستم عامل Windows 7 Pro باید یک میلیون دلار به مایکروسافت پرداخت کرد.

Windows 7 یکی از موفق‌ترین و صدالبته از پرطرفدارترین سیستم‌های عامل مایکروسافت بوده است. به‌نحوی که همچنان بیش از ۳۸ درصد از بازار سیستم‌های عامل را به خود اختصاص داده است.

با توجه به اینکه بسیاری از بخش‌ها و قابلیت‌های Windows در نسخه‌های مختلف آن یکسان هستند، با کشف یک نقطه ضعف در یکی از نسخه‌های این سیستم عامل، این احتمال وجود دارد که نسخه‌های دیگر نیز نسبت به آن نقطه ضعف آسیب‌پذیر باشند. از بهمن ماه سال جاری، یک چنین نقاط ضعف مشترک در Windows، در نسخه‌های جدید توسط اصلاحیه‌های امنیتی ماهانه مایکروسافت ترمیم خواهند شد ولی اصلاحیه‌ای برای Windows 7 ارائه نخواهد گردید.

نفوذگران می‌توانند با مهندسی معکوس بر روی اصلاحیه‌های مایکروسافت، متوجه شوند که نقطه ضعف در چه بخش از سیستم عامل Windows است و به چه نحوی اصلاح و ترمیم شده است. با داشتن این اطلاعات، مهاجمان قادر خواهند بود که نقطه ضعف را در Windows 7 هم شناسایی کرده و راه سوءاستفاده از آن را به دست آورند.

باید توجه داشت که علاوه بر قطع عرضه اصلاحیه‌های امنیتی مایکروسافت برای این نسخه از Windows، بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری دیگر هم به تدریج پشتیبانی از Windows 7 را متوقف خواهند کرد.

پشتیبانی از Windows 7 توسط شرکت‌های مک‌آفی و بیت‌دیفندر پس از ۲۵ دی ماه تا تاریخی که متعاقبا اعلام خواهد شد ادامه خواهد یافت. با این توضیح که این ادامه پشتیبانی منوط به مختل نشدن قابلیت‌های بکار گرفته شده در نسخه‌های جدید محصولات این دو شرکت در نتیجه عدم به‌روزرسانی Windows 7 خواهد بود.

به تمامی راهبران شبکه توصیه می‌شود که در فرصت باقی مانده اقدام به ارتقای دستگاه‌های با Windows 7 خود به نسخه‌های جدیدتر و قابل پشتیبانی کنند.

منبع : شبکه گستر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.