بدافزار خطرناک از استرالیا به آمریکا و اروپا رسید

کمیته رکن چهارم – تروجان خطرناک بانکی دانابات که مدتی در استرالیا در حال حمله به حساب های بانکی کاربران بود، حالا دامنه فعالیت های خود را به اروپا و آمریکا گسترش داده است.

 تروجان خطرناک بانکی دانابات که مدتی در استرالیا در حال حمله به حساب های بانکی کاربران بود، حالا دامنه فعالیت های خود را به اروپا و آمریکا گسترش داده است. این بدافزار در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار کشف شد و به بسیاری از بانک های این کشور حمله کرده و خساراتی را به آنها و مشتریانشان وارد کرد.

در ابتدا تهدید این باج افزار چندان جدی گرفته نشد، اما بعد از مدتی دانابات به روز شده و ماژول های جدیدی به آن اضافه شد که باعث می شود بتواند نرم افزارهای امنیتی را راحت تر دور بزند.

دانا بات قادر به نفوذ به درون مرورگرها و تغییر دادن مسیر آنها در زمان مراجعه کاربران به وب سایت های خدماتی است. این تروجان می تواند از نمایشگر رایانه عکس بردارد و هرگونه اطلاعات وارد شده در مرورگر را بدزدد و آنها را برای یک سرور متعلق به هکرها ارسال کند.

دانابات روش نفوذ به مرورگر وب خود را هم ارتقا داده و از توانایی بالایی برای مخفی کاربری برخوردار است. از همین رو نفوذ آن به کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار نگران کننده تلقی می شود. در حال حاضر این تروجان از طریق ایمیل های فیشینگ در حال گسترش است.

منبع: فارس

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.