دیپلمات‌ها و نظامیان بازنشسته قربانیان جدید حملات سایبری

کمیته رکن چهارم – گروه هکری کیم‌سو‌کی (Kimsuki) دیپلمات‌ها و نظامیان بازنشسته را موردتهاجم سایبری قرار می‌دهد.

گروه معروف هکرهای کره شمالی به نام کیم‌سوکی (Kimsuki) که توسط دولت کره شمالی حمایت می‌شود عملیاتی را آغاز کرده است که طی آن دیپلمات‌ها و نظامیان بازنشسته کره جنوبی را موردتهاجم قرار می‌دهد. سایمون چویی (Simon Choi)، کارشناس حوزه امنیت در این خصوص می‌گوید این حملات از اواسط ماه ژوئیه تا اواسط اوت سال جاری انجام‌شده و روی حساب کاربری نظامیان و دیپلمات‌های بازنشسته در جیمل (Gmail) و ناور (Naver) متمرکز بوده است. 

طی این حملات پیام‌های مخربی ارسال می‌شود که قربانیان را به صفحات جعلی احراز هویت هدایت می‌کند. مهاجمان پس از سرقت داده‌های کاربری به اکانت قربانیان دسترسی پیداکرده و اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و یا تدارک حمله به دولت کنونی می‌کنند. به گفته وی قربانیان افرادی هستند که همچنان با مقامات و دولت فعلی کره جنوبی ارتباط داشته و اغلب به‌عنوان مشاور فعالیت می‌کنند.

گروه کیم‌سوکی از سال ۲۰۱۱ فعالیت‌های مخرب خود را آغاز کرده است. هدف عمده این گروه دولت کره جنوبی، نیروگاه‌های هسته‌ای و تأسیسات نظامی است. طی دو سال اخیر نیز جامعه هدف خود را گسترش داده است. به‌عنوان نمونه، در سال گذشته دانشگاه‌های ایالات‌متحده و سازمان‌های غیرانتفاعی آسیا را با استفاده از افزونه‌های مخرب گوگل کروم (Google Chrome) آماج حملات خود قرار داده است.  

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.