اپل به دنبال راه‌اندازی ارتباطات ماهواره‌ای

کمیته رکن چهارم – شرکت اپل قصد دارد از طریق ایجاد شبکه‌ای ماهواره‌ای، اطلاعات را مستقیماً از آیفون‌ها دریافت و به آن‌ها ارسال کند.

 با توجه به گزارش‌های منتشر شده، شرکت اپل در حال تحقیق روی فناوری ماهواره‌ای است که امکان ارسال داده‌ها را به آیفون به‌صورت مستقیم فراهم می‌کند. اپل یک گروه تحقیقاتی ایجاد کرده است تا روی توسعه روش‌های جدید ارسال اطلاعات از طریق پرتوی نور را به مانند اتصالات اینترنتی، فعالیت کنند. این گروه از مهندسانی در حوزه‌های هوافضا، ماهواره‌ها و طراحی آنتن‌های صنعتی به وجود آمده‌اند.

پروژه مذکور هم‌اکنون در مراحل اولیه توسعه قرار داشته؛ اما اپل قصد دارد تا ۵ سال آینده از آن بهره‌برداری کند. هدف از این کار کاهش وابستگی اپل به برج‌های مخابراتی است. اگر این طرح با موفقیت به نتیجه برسد، به اتصال دستگاه‌ها با یکدیگر بدون نیاز به وجود شبکه‌های سنتی کمک می‌کند؛ بنابراین حتی ابزارهایی که در خارج از محدوده تحت پوشش قرار دارند نیز از دسترس خارج نمی‌شوند.

پروژه بالا بیان می‌کند کاربران آیفون دیگر برای برقرار ارتباط به شبکه‌های انتقال داده اپراتورهای مختلف وابسته نیستند. همچنین به نظر می‌رسد اپل قصد دارد از این فناوری به منظور ردیابی دقیق‌تر موقعیت‌یاب جغرافیایی دستگاه‌ها و ارائه نقشه‌های کارآمدتر بهره بگیرد.

با توجه به گزارش‌های مختلف، پروژه برقراری ارتباطات از طریق ماهواره به‌واسطه تیم کوک، مدیرعامل اپل، به اولویت این شرکت تبدیل شده است. به علاوه اپل همچنان در حال استخدام مهندسان نرم‌افزار و سخت‌افزار برای توسعه طرح خود است.

وبگاه بلومبرگ اولین بار سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که اپل دو مدیر گوگل با نام‌های جان فنویک (John Fenwick) و میشل ترلا (Michael Trela)، را استخدام کرد که روی پروژه‌های ماهواره و هوافضای گوگل کار می‌کردند. در آن زمان هدف از استخدام مدیران گوگل مشخص نبود؛ اما هم‌اکنون به نظر می‌رسد مدیریت پروژه ارتباطات ماهواره‌ای اپل و فناوری‌های بی‌سیم مرتبط را بر عهده دارند.

هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا فناوری اپل، اتصالاتی هم سرعت با ایستگاه‌های زمین ارائه می‌دهد یا خیر. اگرچه این نوع فناوری در مکان‌هایی که فاقد زیرساخت‌های محلی هستند، به کار خواهد آمد؛ بنابراین بدون در نظر گرفتن شرایط، کاربران اپل همواره راه‌کاری برای برقراری ارتباط دارند.

منبع:سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.