حملات جدید توسط بات نت میرای

کمیته رکن چهارم – بات نت میرای که تجهیزات اینترنت اشیا را هدف قرار می دهد، این بار از طریق روش های جدید به این تجهیزات یورش برده است.

به گزارش کارگروه امنیت سایبربان، به نقل از زدی نت؛ بات نت میرای که تجهیزات اینترنت اشیا را هدف قرار می دهد، این بار از طریق روش های جدید به این تجهیزات یورش برده است. میرای از این روش های نوین برای نفوذ به تجهیزات اینترنت اشیا و روترها استفاده می کند.

محققان شرکت امنیت سایبری «Fortinet»، اظهار کردند که این نسخه جدید میرای، ابزاری بسیار قدرتمند است و از سال ۲۰۱۶ تا امروز در سراسر اروپا و آمریکا فعال بوده است.

بات نت میرای به روش های گوناگون اقدام به نفوذ و تخریب سیستم ها می کند. به طور مثال نسخه اولیه میرای حملات اختلال سرویس توزیع شده (DDoS) را کلید زد، در ویرایش های بعدی این بات نت شاهد استخراج ارزهای دیجیتالی با سوءاستفاده از دستگاه های سخت افزاری کاربران بودیم. البته از آنجایی که عمده فعالیت های این بات نت در حوزه اینترنت اشیا بوده است، بیشتر در این جهت رشد داشته و شناخته شده است.

بسیاری از تجهیزات اینترنت اشیا به دلیل گستردگی فعالیت بات نت میرای مورد تهاجمات گسترده قرار گرفته اند.

در یک مورد از این حملات، با یافتن آسیب پذیری در دوربین های مدار بسته، مدل های « Netgear R7000 و R64000» امکان نفوذ و سرقت اطلاعات آنها فراهم شد. این آسیب پذیری با شناسه «CVE-2016-6277» معرفی شده است.

طبق بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان امنیت سایبری برخی بات نت ها ادامه دهنده راه میرای بوده و عملکردشان تفاوت زیادی با میرای ندارد.

به عنوان مثال بات نت «Sora botnet» یا «Owari bot» نمونه ای از این موارد هستند که عموما با رویکرد سرقت اطلاعات وارد سیستم کاربران می شود.

با توجه به گسترش اینترنت اشیا و گستردگی این حوزه هکرها اقبال بیشتری به هک و نفوذ در این زمینه نشان می دهند. همین موضوع سبب شده تا بات نت ها و بدافزار های موجود در این حوزه گسترش بیشتری پیدا کنند.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.