وصله امنیتی مایکروسافت نرم‌افزار PowerPoint را از کار می‌اندازد

۱کمیته رکن چهارم – یکی از وصله‌های امنیتی این ماه مایکروسافت که با نام KB۲۹۲۰۷۳۲ شناخته می‌شود به دلیل از کار انداختن PowerPoint کنار گذاشته شد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،این وصله امنیتی به گونه‌ای ساخته شده بود تا با نصب آن ثبات در نرم‌افزار PowerPoint ۲۰۱۳ ارتقا یابد که بخش اعظم قابلیت‌های آن مربوط به سیستم بازپخش ویدیویی می‌شد اما زمانی که کاربران اقدام به نصب آن می‌کنند این وصله امنیتی سبب هیچ‌گونه ارتقایی نمی‌شود و دست‌کم برای بسیاری از کاربران که در این زمینه گزارش‌های خود را منتشر کرده‌اند پس از این به‌روزرسانی و نصب نرم‌افزار PowerPoint قادر به باز شدن نیست.

مایکروسافت در پاسخ به این گزارش‌ها توضیح داده است که این به‌روزرسانی تجدیدنظر شده است و علت بروز مشکل مذکور در دست بررسی است.

طبق محاسبه مرکز The Register، این ششمین بار در ۸ ماه گذشته است که مایکروسافت مجبور می‌شود وصله امنیتی خود را به دلیل بروز مشکلات مختلف حذف کند. در آگوست گذشته یک وصله امنیتی باعث از کار افتادن سیستم Blue Screens شد سپس در ماه اکتبر به دنبال بروز برخی مشکلات وصل امنیتی دیگر کنار گذاشته شد. در ماه دسامبر نیز شرکت مایکروسافت سه وصله امنیتی که برای مجوزهای ریشه‌ای، Exchange ۲۰۱۰ و Excel عرضه شده بود را کنار گذاشت.

باید توجه داشت که تکرار اشتباهات در جریان عرضه وصله‌های امنیتی اتفاق خوبی برای مایکروسافت محسوب نمی‌شود و حتی اگر اختلالات پیش آمده چندان جدی نباشد مایکروسافت باید جلوی این روند را بگیرد.

منبع : همکاران سیستم

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.