آمازون کالاهای مدعی درمان ویروس کرونا را حذف می‌کند

کمیته رکن چهارم – به دلیل افزایش کالاهایی که به دروغ ادعا میکنند برای درمان کرونا و یا پیشگیری از آن کاربرد دارند در آمازون، این کمپانی کالاهای زیادی را حذف کرده است.

بیماری کرونا این روزها داغ‌ترین اخبار در سراسر دنیاست که متاسفانه پای این بیماری به ایران هم باز شده است. در این بحبوحه، هنوز هم افرادی هستند که در سراسر دنیا از هر شرایطی سو استفاده می‌کنند تا شاید بتوانند پولی به جیب بزنند. نمونه بارز این اتفاق را می‌توانیم در آمازون ببینیم.

درواقع در این مدت تنها در آمازون شاهد ارائه کتاب‌هایی بودیم که ترس از کرونا را افزایش می‌داد. از سوی دیگر به واسطه اطلاعات غلط، بسیاری از مردم تصور می‌کردند که ویتامین C درمانی برای بیماری کرونا است و همین ماجرا باعث شده بود تا فروش ویتامین C در آمازون به شدت رشد کند. علاوه بر این محصولات، در آمازون شاهد محصولات زیاد دیگری هستیم که در محتوای بازاریابی آن‌ها، از نام کرونا استفاده شده است تا به این ترتیب کاربران به خرید آن‌ها ترغیب شوند. این در حالی است که در بسیاری از موارد، این ادعاهای بازاریابی اصلا صحت نداشته‌اند.

به عنوان یک نمونه می‌توانیم از فروش یک ماسک صورت جراحی در آمازون نام ببریم. در اطلاعات این ماسک، ادعاهای پزشکی شده بود که تایید نشده بودند. آمازون هم ضمن ارسال یک ایمیل برای فروشنده این ماسک، این کالا را از فروشگاه خود حذف کرد. آمازون در بخشی از این ایمیل، برای فروشنده این ماسک‌ها چنین توضیح داده است:

این محصول به‌ عنوان ماسک صورت جراحی شناسایی شده است و ادعاهای پزشکی درباره‌ی ویروس کرونا یا آنفولانزا که در بازاریابی آن دیده می‌شود، تایید نشده است. محصولاتی که ادعاهای بازاریابی پزشکی می‌کنند، پیش از دریافت تأییدیه از سازمان غذا و داروی آمریکا یعنی FDA اجازه‌ی فروش ندارند. سیاست‌ آمازون این است که معرفی و فروش محصولات پزشکی تأیید نشده و ثبت ‌نشده را ممنوع اعلام کند. محصول شما هم به همین دلیل حذف شده است. شما باید از هماهنگی محصول خود با تمامی قوانین و سیاست‌های آمازون مطمئن شوید.

از جمله سایر محصولاتی که در آمازون و با همین شیوه به فروش می‌رسند، می‌توانیم به اسپری‌های ضد عفونی کننده و مواد پاک کننده اشاره کنیم که ادعا می‌شود قابلیت کشتن ویروس‌های کرونا را دارند.

به هر ترتیب کرونا به یک مسئله جهانی تبدیل شده است که باعث شده است حوزه فناوری اطلاعات و کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی محور در سراسر دنیا هم تحت تاثیر آن قرار بگیرد. در این بین اغلب کمپانی‌ها تصمیمات معقولانه‌ای را در این خصوص اتخاذ کرده‌اند.

منبع: فیسیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.