پروژه True Key انقلابی در دنیای پسورد

۱کمیته رکن چهارم – شما هم شاید تا به حال از این وضع عاصی شده باشید که مجبورید برای هر یک از حساب‌های کاربری خود در سایت‌های مختلف و همچنین دستگاه‌های متعددی که استفاده می‌کنید، رمز متفاوتی بگذارید و این‌گونه همیشه باید چندین رمز مختلف را به یاد داشته باشید.

به گزارش رکن چهارم،اما واقعا مگر ما چند رمز عبور متفاوت را می‌توانیم به خاطر بسپاریم؟ از طرف دیگر در صورت کوتاهی در انتخاب رمزعبورهای متفاوت و مطمئن، امنیت آنلاین ما به خطر می‌افتد که خود می‌تواند منشاء مشکلاتی بعضا جبران نشدنی برای‌ هر فردی شود.
از طرف دیگر ماهیت ساز و کار رمز عبور در اکثر وبسایت‌ها و دستگاه‌های مختلف از آغاز اینترنت تاکنون کمابیش یکسان مانده و تغییر چندانی نکرده است. جز بعضی گوشی‌های جدید مانند آیفون یا نکسوس گوگل که از اثر انگشت یا چهره‌نگاری هم برای بازگشایی رمز استفاده می‌کنند، جای خالی چنین پیشرفت‌هایی در دنیای تکنولوژی حس می‌شد، تا این که کمپانی «اینتل» این روزها اعلام کرده است که مشغول راه‌اندازی پروژه جدید خود با نام “True Key” است که قرار است انقلابی در این رابطه به پا کند و ما را برای همیشه از نیاز دائم به حفظ رمز عبورهای متعدد راحت سازد.
این تکنولوژی با ضبط دقیق چهره شما با جزئیات فراوان مانند فاصله میان چشم‌ها و اندازه بینی، در حافظه خود این امکان را مهیا می‌سازد که در همه دستگاه‌های متعلق به شما مانند گوشی تلفن همراه، تبلت و کامپیوترهای شخصی، دیگر نیازی به وارد کردن رمز عبور نداشته باشید و تنها با اسکن چهره شما همه اکانت‌های‌تان، در هنگام حضور فیزیکی شما، به راحتی قابل دسترسی باشند. البته اینتل علاوه بر چهره‌نگاری، از اثر انگشت و دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد انسان، نیز در این فن‌آوری استفاده می‌کند. این پروژه از حد یک نظریه و طرح فراتر رفته و هم اینک به صورت امتحانی در حال اجرا است و کاربران مختلفی امکان استفاده از این تکنولوژی پیشرو را دارند. شما هم اگر مایل به استفاده از این تکنولوژی انقلابی هستید می‌توانید در این لیست انتظار ثبت‌نام کنید.
ذکر این نکته هم جالب است که اینتل برای تبلیغ این سری جدید از تکنولوژی‌های خود، از «جیم پارسونز»، بازیگر نقش «شلدون» در سریال محبوب «بینگ‌بنگ‌» تئوری استفاده کرده و تبلیغات جذابی را با بازی وی ساخته است.

منبع : رسانه خبری امنیت اطلاعات

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.