افزایش چشمگیر حملات سایبری به ناسا

کمیته رکن چهارم – گفته‌می‌شود حملات سایبری به ناسا در ۱۲ ماه گذشته ۳۶۶ درصد افزایش یافته است.

شرکت Atlas VPN و دفتر مدیریت و بودجه ایالات‌متحده (OMB)، مدعی هستند حملات سایبری به ناسا در ۱۲ ماه گذشته ۳۶۶ درصد افزایش ‌یافته است. این سازمان هوانوردی، داده‌های مربوط به امنیت ملی ایالات‌متحده، مالکیت معنوی و داده‌های حساسی را در اختیار دارد که نشت آنها می‌تواند خطرات جدی به دنبال داشته باشد.

دفتر مدیریت و بودجه ایالات‌متحده که وظیفه توسعه و اجرای امنیت سایبری در آژانس‌های فدرال را برعهده دارد، شاهد افزایش حوادث سایبری از ۳۱۵ مورد در سال ۲۰۱۸ به ۱ هزار و ۴۶۸ مورد در سال ۲۰۱۹ بوده است.

حوادث سایبری، همان‌طور که توسط دفتر مدیریت و بودجه ایالات‌متحده تعریف‌شده، می‌تواند هم به نمای سنتی حملات سایبری که دخالت در عملیات درون این سازمان است و هم به نقض خط‌مشی‌های محاسباتی ناسا اشاره داشته باشد.

استفاده نادرست سیستم‌ها به تمام حوادث ناشی از نقض خط‌مشی استفاده قابل‌قبول یک سازمان توسط یک کاربر مجاز اطلاق می‌شود؛ مانند زمانی که کاربری یک نرم‌افزار غیرمجاز به اشتراک‌گذاری اطلاعات را نصب کند که منجر به سرقت داده‌های حیاتی شود یا زمانی که کاربری دریکی از سیستم‌ها فعالیت‌های غیرقانونی انجام دهد.

حوادث سایبری در اثر استفاده نادرست سیستم‌ها از ۱۸۰ مورد در سال ۲۰۱۸ به یک‌هزار و ۳۲۹ مورد در سال ۲۰۱۹ رسیده که افزایش ۶۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

دفتر مدیریت و بودجه ایالات‌متحده در گزارش خود اظهار داشت برنامه امنیت سایبری ناسا ناکارآمد است که درنتیجه بودجه امنیت سایبری این آژانس هوایی در سال ۲۰۱۹ شاهد کاهش ۳.۱ میلیون دلاری بوده است. درحالی‌که به گفته شرکت (Atlas VPN) بودجه دیگر مؤسسات امنیتی روند افزایشی داشته است.

وزارت دفاع آمریکا ۵۰ درصد بودجه امنیت سایبری فدرال را در سال ۲۰۱۹ دریافت کرده که بالغ‌بر ۸.۵ میلیارد دلار است. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۸، ۴۷۹ میلیون دلار افزایش یافته است.

دومین نهاد، وزارت امنیت داخلی آمریکا است که در سال ۲۰۱۹ بودجه ۲.۵۹ میلیارد دلاری برای اهداف سایبری دریافت کرده است. در مقایسه با سال ۲۰۱۸ بودجه امنیت سایبری این نهاد ۳۹ درصد معادل ۷۳۱.۹ میلیون دلار افزایش داشته است.

به گفته شرکت (Atlas VPN) افزایش هزینه‌های امنیت سایبری می‌تواند به آژانس‌های فدرال ایالات‌متحده نسبت داده شود. این آژانس‌ها برای حفظ داده‌ها به سمت ذخیره‌سازی داده‌های الکترونیکی حرکت می‌کنند که به‌نوبه خود به اقدامات امنیتی شدید برای محافظت از داده‌های مهم نیاز دارند.

پیچیدگی، تنوع فناوری و عدم تمرکز جغرافیایی شبکه‌های دولتی مهم‌ترین چالش‌های امنیت دیجیتال است که نهادهای فدرال با آن روبرو هستند.

مسئله جدی دیگر تداوم و نگهداری سیستم‌های منسوخ در بسیاری از این آژانس‌های دولتی است که همه‌ساله برای نگهداری آنها به بودجه بیشتری نیاز است.

به گفته شرکت (Atlas VPN)، این امر موجب شده کنگره به دولت فدرال توصیه کند سیستم‌های فناوری اطلاعات خود را به‌طور منظم به‌روز کند.

منبع: سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.