سازندگان باج‌افزارها اطلاعات سرقت شده را در وب تاریک به حراج می‌گذارند

کمیته رکن چهارم – این گروه هکری مدعیست که اطلاعاتی درباره رییس‌جمهور دونالد ترامپ دارد، که آن را با برچسب قیمت ۱ میلیون دلاری قابل تهیه کرده است.

وبسایت Bleeping Computer، به نقل از سایتی که سازندگان باج‌افزار REvil (که با عنوان Sodinokibi نیز شناخته می‌شود) در وب تاریک با شباهت‌هایی به eBay راه‌اندازی کرده‌اند، اعلام کرد که این هکرها در حال به حراج گذاشتن داده‌های سرقت شده هستند.

در گذشته وقتی که باج‌های درخواستی REvil پرداخت نمی‌شدند اطلاعات مسروقه را منتشر می‌کرد. برایان کربزT خبرنگار حوزه امنیت سایبری می‌گوید که این تغییر در نحوه فروش اطلاعات به معنای «نخستین حراجی داده‌های مسروقه» این گروه هکری است.

این اطلاعات ظاهرا مربوط به یک شرکت تولیدات کشاورزی مستقر در کانادا و یک توزیع‌کننده مواد غذایی در آمریکا هستند. این گروه هکری حداقل سه دیتابیس و بیش از ۲۲۰۰۰ فایل را از این دو شرکت برای حراج کردن در دسترس دارد. قیمت پایه مزایده بین ۵۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ دلار تعیین شده است.

REvil در حال تغییرشکل متدلوژی جرایم سایبری پشت حملات باج‌افزاری سنتی است. REvil مجریان کاربلدی دارد که حملاتشان را با کنترل کامل و بدون رد پا بر جا گذاشتن انجام می‌دهند.

REvil در اواخر سال ۲۰۱۹ به Travelex حمله کرد، و این شرکت به هکرهای REvil یک باج ۲٫۳ میلیون دلاری پرداخت.

منبع: سیودایو

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.